Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Εταιρίες Δημοσκοπήσεων: Ποια είναι η χρησιμότητα τους και ποιος ο τρόπος λειτουργίας τους;









Τι είναι η Δημοσκόπηση;  

Είναι η έρευνα της κοινής γνώμης, που διενεργείται με επιστημονική μεθοδολογία, από εξειδικευμένο προσωπικό, και σκοπό έχει τη στατιστική καταγραφή της πραγματικότητας, αναφορικά με τις απόψεις ή τις προθέσεις πάνω σε συγκεκριμένα ζητήματα.

  Πηγή: Βικιπαίδεια

Η δουλειά ενός Δημοσκόπου.

Ένας επαγγελματίας του είδους έχει να ασχοληθεί με δημοσκοπήσεις και έρευνες αγοράς. Το 80% , περίπου, της εργασίας, καθώς και των εσόδων του, προέρχεται από τις δημοσκοπήσεις, τις οποίες μπορεί να παραγγείλουν, είτε πολιτικοί, είτε Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Το εναπομείναν 20% βασίζεται σε έρευνες αγοράς, τις οποίες ζητούν επαγγελματίες, κατά κύριο λόγο, για αποτίμηση , προώθηση και επένδυση, στις επιχειρήσεις τους.

Πως πραγματοποιείται μια δημοσκόπηση.

Ο πελάτης οφείλει να ενημερώσει, για το τι ακριβώς θέλει να μάθει, μέσω της έρευνας. Έπειτα, ο δημοσκόπος δημιουργεί ένα ερωτηματολόγιο, ανάλογο των απαιτήσεων. Αυτό θα πρέπει να είναι κατανοητό , απλοϊκό, ώστε να μπορεί να απαντηθεί από τον καθένα. Στη συνέχεια επιλέγεται ο τρόπος διεξαγωγής. Θα μπορούσε να είναι τηλεφωνικός, προφορικός (όταν ερευνητές βγαίνουν στο δρόμο για να ρωτήσουν το κοινό) ή ηλεκτρονικός.

Πως ερμηνεύεται το αποτέλεσμα της.

Εκείνος, ο οποίος, θα πάρει το αποτέλεσμα στα χέρια του, θα πρέπει να ξέρει να το αναλύσει. Να το μεταφέρει σωστά στο κοινό. Μια λάθος ‘’μετάφραση’’, μπορεί να είναι συκοφαντική. Κατά κύριο λόγο το έργο αυτό τελείται από δημοσιογράφους. Για αυτό και η συνεργασία Δημοσκόπου-Δημοσιογράφου, πρέπει να είναι στενή. Στην περίπτωση που η έρευνα παραγγελθεί από ιδιώτη και δη πολιτικό, ο υπεύθυνος του γραφείου τύπου, επιβάλλεται να την διαβάσει, να δει την ‘’δήλωση’’ της κοινής γνώμης, πίσω από τους αριθμούς, να ενημερώσει και να σχεδιάσει την μετέπειτα πορεία.

Το δημοσκοπικό λάθος.

 Μία απόκλιση της τάξεως +/- 3% είναι αποδεκτή, σύμφωνα με ειδικούς. Στην ερώτηση «θα μπορούσε αυτό το 3% να χρησιμοποιηθεί για να παραπλανήσει;» οι Δημοσκόποι απαντούν, « θα μπορούσε ναι, θα μπορούσε όχι», εξηγώντας στη συνέχεια , ότι μια εταιρία του είδους, κρίνεται από την επιτυχία ή μη, εύρεσης του σωστού ποσοστού. Άρα μια παραποιημένη ή με μεγάλη απόκλιση έρευνα, μπορεί να βλάψει τη φήμη της. Τέλος αποδίδουν τις τεράστιες αποστάσεις , που έχουν παρουσιαστεί κατά καιρούς σε στατιστικά αποτελέσματα, σε σχέση με την πραγματικότητα, σε λανθασμένη επιλογή δείγματος. Παραδείγματος χάριν, τη λήψη απαντήσεων από συγκεκριμένη μόνο περιοχή , ηλικία, φύλο, καταγωγή.

Η έρευνα αγοράς.

Δεν απέχει πολύ από μια δημοσκόπηση. Αφορά, όμως, περισσότερο επαγγελματίες, που σκοπεύουν να επενδύσουν με κάποιο τρόπο, και θέλουν να δουν, τι ζητάει το κοινό, τι θα προτιμούσε. Χρησιμοποιείται, ακόμη, για την αξιολόγηση προϊόντων αλλά και τις πιθανές ‘’κινήσεις’’ φυσικών προσώπων που σχεδιάζουν για παράδειγμα να κατέβουν στη πολιτική και ζητούν να δουν την αντίδραση της κοινής γνώμης.

Η ζήτηση.

Η ''χαρά'' του κλάδου  είναι οι εκλογές και αυτό γιατί τότε όλοι ζητούν δημοσκοπήσεις. Σε μία ‘’νεκρή’’ εκλογικά περίοδο το επάγγελμα δεν έχει τόσο μεγάλη ζήτηση. Στη περίοδο της ‘’βαθιάς’’ κρίσης πολλά ΜΜΕ βάλανε λουκέτο, ειδικά στη συμπρωτεύουσα. Κυρίως εφημερίδες. Αποτέλεσμα είχε να μειωθεί και η εργασία των δημοσκόπων, στις μη εκλογικές περιόδους, περιορίζοντας την ενασχόληση τους σε έρευνες αγοράς ή κάποιο γκάλοπ, για κάποιον ραδιοφωνικό  σταθμό.

Είναι ξεκάθαρο πως το επάγγελμα αυτό αποτελεί μια επιστήμη. Απαραίτητη και πολύ υποστηρικτή για ιδιώτες, πολιτικούς, ΜΜΕ αλλά και το κοινό.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Γιάννης Αγγελάκας: Η ροκ περσόνα της Ελληνικής Μουσικής Σκηνής

  thessalonikiguide.gr                                                                                                         Ατόφιες οι σκέψεις του, γίνονταν λέξεις και άφοβα ξεπετάγονταν από τα χείλη του, κάθε φορά που αποφάσιζε να μιλήσει. Έχει σημασία αν κάποιος συμφωνεί ή διαφωνεί μαζί του; Πόσο εύκολο είναι να αντισταθείς στην καθαρή και ατόφια ειλικρίνεια κάποιου; "Μουσικά ανορθόγραφος" μιας και δε ξέρει να διαβάζει ούτε πεντάγραμμο- σύμφωνα με τον ίδιο-   αλλά και αυτοδίδακτος, πιστεύει βαθιά πως: «Όση σχέση έχει η εκκλησία με τη θρησκεία, τόση έχουν και τα ωδεία με την μουσική…». Θα έλεγε κανείς πως είναι ενάντια σε κάθε είδους πολιτικής, θρησκείας, εξουσίας. Είναι ένα είδος αναρχικού, έχει δηλώσει. Ο...

Καίτη Πάνου: Η «φινετσάτη» ντάμα του Ελληνικού Κινηματογράφου

Γράφει η Έλλη Δήμου, Από «ενζενί» (ηθοποιός που παίζει τον ρόλο της απλοϊκής και αθώας νέας) σε «φινετσάτη» ντάμα η Καίτη Πάνου άφησε το δικό της στίγμα, στον Ελληνικό Κινηματογράφο. Γεννημένη στις 28 Αυγούστου του 1927 , ήρθε στην Ελλάδα πολύ μικρή , από τον Πύργο Βουλγαρίας. Όντας σε τρυφερή ακόμη   ηλικία, είχε καταλάβει ποιο επάγγελμα αγαπούσε. Συμμετείχε σε σχολικές παραστάσεις και εμφανίστηκε στο παιδικό θέατρο της Αντιγόνης Μεταξά.   Έφερε τον τίτλο του «παιδιού θαύματος». Η επίσημη πρώτη στον Κινηματογράφο για την Πάνου, έγινε σε ηλικία 16 ετών- το 1943 - στην ταινία «Η φωνή της καρδιάς» . Η «πρώτη της φορά» συν έπεσε με την –επίσης- παρθενική εμφάνιση του Δημήτρη Χόρν αλλά και της «Φίνος Φίλμ». Η ταινία «Η φωνή της καρδιάς» είναι η πρώτη της «Φίνος Φίλμ. Ωστόσο αποτελεί συμπαραγωγή με τον Γιώργο Καβουκίδη. Φημολογείται πως ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος του έργου-Δημήτρης Ιωαννόπουλος- είχε ερωτευτεί τη νεαρή ηθοποιό και παρ...

Γεωργία Βασιλειάδου: Τέσσερις εμβληματικές ταινίες της καριέρας της

Γράφει η Παναγιώτα Απέργη, Έχοντας μείνει γνωστή για τους πολύ χαρακτηριστικούς ρόλους που έχει ενσαρκώσει, η Γεωργία Βασιλειάδου υπήρξε μια από τις πιο αγαπημένες κωμικές ηθοποιούς, η οποία σημάδεψε τον ελληνικό κινηματογράφο με το αστείρευτο ταλέντο της. Άλλοτε Μαρίνα, άλλοτε Ευτυχία, άλλοτε Καλλιόπη κι άλλοτε Αριστέα, η Γεωργία Βασιλειάδου προκαλούσε, πάντα, άφθονο γέλιο στους θεατές με τις μνημειώδεις ατάκες της. Ας θυμηθούμε τέσσερις από τις πιο χαρακτηριστικές της εμφανίσεις που άφησαν εποχή. «Η θεία απ’το Σικάγο» Με την επιστροφή της από τις Η.Π.Α. η Καλλιόπη (Γεωργία Βασιλειάδου) αναλαμβάνει να εκσυγχρονίσει το σπίτι του αυστηρού απόστρατου αξιωματικού αδελφού της, Χαρίλαου, (Ορέστης Μακρής) και να παντρέψει τις ανιψιές της, χάρη σε ένα ευφάνταστο, αν και ριψοκίνδυνο, τέχνασμα. Η ταινία προβλήθηκε για πρώτη φορά το 1957 και σημείωσε σχεδόν αμέσως μεγάλη επιτυχία. Το σενάριο και τη σκηνοθεσία είχε αναλάβει ο Αλέκος Σακελλάριος και η ταινία προέ...