Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Γεωργία Βασιλειάδου: Τέσσερις εμβληματικές ταινίες της καριέρας της


Γράφει η Παναγιώτα Απέργη,

Έχοντας μείνει γνωστή για τους πολύ χαρακτηριστικούς ρόλους που έχει ενσαρκώσει, η Γεωργία Βασιλειάδου υπήρξε μια από τις πιο αγαπημένες κωμικές ηθοποιούς, η οποία σημάδεψε τον ελληνικό κινηματογράφο με το αστείρευτο ταλέντο της.

Άλλοτε Μαρίνα, άλλοτε Ευτυχία, άλλοτε Καλλιόπη κι άλλοτε Αριστέα, η Γεωργία Βασιλειάδου προκαλούσε, πάντα, άφθονο γέλιο στους θεατές με τις μνημειώδεις ατάκες της.

Ας θυμηθούμε τέσσερις από τις πιο χαρακτηριστικές της εμφανίσεις που άφησαν εποχή.


«Η θεία απ’το Σικάγο»



Με την επιστροφή της από τις Η.Π.Α. η Καλλιόπη (Γεωργία Βασιλειάδου) αναλαμβάνει να εκσυγχρονίσει το σπίτι του αυστηρού απόστρατου αξιωματικού αδελφού της, Χαρίλαου, (Ορέστης Μακρής) και να παντρέψει τις ανιψιές της, χάρη σε ένα ευφάνταστο, αν και ριψοκίνδυνο, τέχνασμα.

Η ταινία προβλήθηκε για πρώτη φορά το 1957 και σημείωσε σχεδόν αμέσως μεγάλη επιτυχία. Το σενάριο και τη σκηνοθεσία είχε αναλάβει ο Αλέκος Σακελλάριος και η ταινία προέβαλε με μεγάλη δόση χιούμορ πολλά κοινωνικά ήθη της εποχής.

Χαρακτηριστικές ατάκες:

[1] - Βασιλειάδου(Καλλιόπη): Κι όλη αυτή εδώ η  
    παλιατσαρία...
yes, yes, θα φύγει και στη θέση της θα
    μπει ένα πολύ ωραίο σαλονάκι, από τα πολύ
    μοντέρνα...αυτά τα
very very...πώς τα λέτε εσείς εδώ,
    γιατί ξεχνάω πώς τα λέμε εμείς εκεί;

[2] - Μακρής (Χαρίλαος): Μη σπρώχνεις, παιδί μου.

    - (Επιβάτης) Οι πισινοί μου με σπρώχνουν, κύριε.

    - Μακρής (Χαρίλαος): Τότε να πεις στους πισινούς σου  
    να μη σπρώχνουνε, γιατί χάσανε την υπομονή τους οι 
    μπροστινοί μου.

   - (Επιβάτης)Μα, μήπως φταίνε κι αυτοί; Οι πισινοί τους 
   τους σπρώχνουνε. Έτσι είναι οι ουρές. Αν ενοχλείστε,
   πάρτε ταξί.

   - Μακρής (Χαρίλαος):Τι να σου πω παιδάκι μου; Εγώ  
   φταίω που κάθομαι και μιλάω με τον πισινό μου.

«Οι γαμπροί της Ευτυχίας»



Η ταινία σε σενάριο Νίκου Τσιφόρου και Πολύβιου Βασιλειάδη πραγματεύεται τις εντατικές προσπάθειες του Βαγγέλη Ταρνιάτη (Βασίλης Αυλωνίτης) να παντρέψει τη γεροντοκόρη κι άσχημη αδελφή του Ευτυχία (Γεωργία Βασιλειάδου), ώστε να μπορέσει να παντρευτεί κι αυτός την αρραβωνιαστικιά του.

 Ο τελευταίος γαμπρός που θα της φέρει είναι ο Κλεομένης (Νίκος Ρίζος), που εξ αιτίας μιας παρεξήγησης θεωρεί πως η Ευτυχία κληρονομεί 120.000 λίρες και δέχεται να την παντρευτεί, καταλήγοντας, βέβαια, να ερωτευτεί την ανιψιά της (Έλσα Ρίζου).
 
Χαρακτηριστικές ατάκες:

[1] - Ρίζος(Κλεομένης): Και είναι μεγάλη, Βαγγέλη μου;

    - Αυλωνίτης(Βαγγέλης): Ε...μεγάλη...Τι μεγάλη; Δεν       
    είναι και σαν την Πελοπόνησο.

[2] - Βασιλειάδου(Ευτυχία):Η Ύδρα είναι πάρα πολύ ωραίο   
    μέρος. Εγώ σε βεβαιώ. Έχω τις ωραιότερες αναμνήσεις 
    της ζωής μου.

   - Αυλωνίτης(Βαγγέλης): Πότε;

   - Βασιλειάδου(Ευτυχία): Τότε, με τον Χαρίλαο.

   - Αυλωνίτης(Βαγγέλης): Τον Τρικούπη;

   - Βασιλειάδου(Ευτυχία): Τον Χαρίλαο, παιδί μου. Ήταν 
   φοιτητής της φαρμακευτικής. Ένα απόγευμα καθόμουνα στο
   παράθυρο και μου πέταξε ένα τριαντάφυλλο.

   - Αυλωνίτης(Βαγγέλης): Α! Σε πέρασε για γλάστρα ο
   άνθρωπος.


«Ο Κλέαρχος, η Μαρίνα κι ο κοντός»



Ο ερωτύλος Κλέαρχος Ζουγαλάς (Βασίλης Αυλωνίτης), ο οποίος κάνει τα γλυκά μάτια στη γειτόνισσά του, την κυρία Ηρώ (Πόπη Λάζου), σκαρφίζεται μια πονηριά προκειμένου να την ακολουθήσει στις ολιγοήμερες διακοπές της, χρησιμοποιώντας ως πρόφαση τον γαμπρό του, Μάχο (Νίκος Ρίζος) και λέει στη γυναίκα του Μαρίνα (Γεωργία Βασιλειάδου) πως ο γαμπρός του πηγαίνει στα Καμένα Βούρλα, προκειμένου να συναντήσει την ερωμένη του. 

Χαρακτηριστικές ατάκες:

[1] - Αυλωνίτης(Κλέαρχος): Δεν είπες θα πας στα Καμένα 
    Βούρλα;

    - Ρίζος (Μάχος): Ναι, αλλά εσύ δεν μου είπες...

    - Αυλωνίτης(Κλέαρχος): Σκασμός! Κανείς δεν σου είπε 
    τίποτα. Πώς βρέθηκες από τα Καμένα Βούρλα στο  
    Λουτράκι;

   - Ρίζος (Μάχος):Το νερό;

   - Αυλωνίτης(Κλέαρχος): Ποιο νερό;

   - Ρίζος (Μάχος):Που πίνεις και σου διαλύονται τα
   άλατα;   
                                           
   - Αυλωνίτης(Κλέαρχος): Ποιο νερό, βρε βλάκα; Ποιο νερό   
   βρε; Που θα βάζεις το χεράκι σου μέσα στα ιαματικά  
   νερά που το συνιστούν όλοι οι γιατροί;

   - Ρίζος (Μάχος):Μάλιστα. Αλλά τα άλατα;

   - Βασιλειάδου (Μαρίνα):Τι θα τα κάνεις, βρε, τα άλατα; 
   Πασατέμπος είσαι;

[2] - Βασιλειάδου (Μαρίνα): Τελείωσες;

    - Αυλωνίτης(Κλέαρχος): Ναι.

    - Βασιλειάδου (Μαρίνα): Ρούφα τ' αυγό σου! Η κυρία Ηρώ θα μπαίνει εδώ μέσα. Γιατί η κυρία Ηρώ είναι της ανωτέρας κοινωνίας. Δεν είναι βούτυρα, έλαια, λίπη. Ξηγηθήκαμε; Στοπ! 


«Η ωραία των Αθηνών»



Ο Ζάχος (Βασίλης Αυλωνίτης)κληρονομεί μια μεγάλη περιουσία με τον όρο να παντρευτεί την άσχημη Αριστέα (Γεωργία Βασιλειάδου). 

Προκειμένου να την ξεφορτωθεί, προσπαθεί να την παντρέψει με έναν από τους φτωχούς νοικάρηδές του, Νότη (Μίμης Φωτόπουλος) και Κοσμά (Νίκος Σταυρίδης), τους οποίους εγκαθιστά στο ξενοίκιαστο δωμάτιο της Αριστέας. 

Εκείνοι, που είναι ήδη ερωτευμένοι με δυο  κοπέλες, του στήνουν μια φάρσα ώστε να αναγκάσουν τον Ζάχο να τηρήσει τους όρους της συμφωνίας και της διαθήκης κατά γράμμα.

Χαρακτηριστικές ατάκες:

[1] - Σταυρίδης(Κοσμάς): Κλασική ομορφιά, μου λέει. Τον   
    μάγεψε το κάλλος σου.

    - Βασιλειάδου (Αριστέα): Ε, από κάλους πια...άλλο
    τίποτις!

    - Σταυρίδης(Κοσμάς): Άντε κι εγώ κουμπάρος.

    - Βασιλειάδου (Αριστέα): Να σε ασπαστώ κουμπάρε.

    - Σταυρίδης(Κοσμάς): Σιγά! Με βρήκες απροετοίμαστο κι
    είσαι και αξούριστη.

    - Βασιλειάδου (Αριστέα): Έτυχε σήμερις.

[2] - Βασιλειάδου (Αριστέα): Εδώ, ό,τι θελήσετε να μου το 
    ζητάτε με όλο το θράσος. Εμείς την φιλοξενία την
    έχουμε πετροπαράδοτη.

    - Νότης (Φωτόπουλος): Α, φχαριστούμε!

    - Βασιλειάδου (Αριστέα): Το σπίτι το έχω κληρονομήσει  
    από το μακαρίτη τον πατέρα μου. Βεβαίως, θέλει μια   
    μικρή επισκευή, γιατί, όταν βρέχει, τρέχουν τα 
    λύκεια.

    - Νότης (Φωτόπουλος): Των Ελληνίδων;

    - Αυλωνίτης (Ζάχος): Οι σουλίνες;

    - Βασιλειάδου (Αριστέα): Οι ινσουλίνες, μάλιστα. Να, 
    ο κύριος το κατάλαβε. 



Πηγή φωτογραφιών: Google Images


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Γιάννης Αγγελάκας: Η ροκ περσόνα της Ελληνικής Μουσικής Σκηνής

  thessalonikiguide.gr                                                                                                         Ατόφιες οι σκέψεις του, γίνονταν λέξεις και άφοβα ξεπετάγονταν από τα χείλη του, κάθε φορά που αποφάσιζε να μιλήσει. Έχει σημασία αν κάποιος συμφωνεί ή διαφωνεί μαζί του; Πόσο εύκολο είναι να αντισταθείς στην καθαρή και ατόφια ειλικρίνεια κάποιου; "Μουσικά ανορθόγραφος" μιας και δε ξέρει να διαβάζει ούτε πεντάγραμμο- σύμφωνα με τον ίδιο-   αλλά και αυτοδίδακτος, πιστεύει βαθιά πως: «Όση σχέση έχει η εκκλησία με τη θρησκεία, τόση έχουν και τα ωδεία με την μουσική…». Θα έλεγε κανείς πως είναι ενάντια σε κάθε είδους πολιτικής, θρησκείας, εξουσίας. Είναι ένα είδος αναρχικού, έχει δηλώσει. Ο μόνος κυρίαρχος… η μεγάλη και μοναδική θρησκεία – είναι για εκείνον- η μουσική. «Τη μουσική σου πρέπει να την τιμάς με την ηθική σου και την στάση σου» , είπε κάποτε, σε μια προσπάθεια, να εξηγήσει πως επιβάλλεται- κατά την γνώμη του- στο κοινό το "ελαφρύ&

Καίτη Πάνου: Η «φινετσάτη» ντάμα του Ελληνικού Κινηματογράφου

Γράφει η Έλλη Δήμου, Από «ενζενί» (ηθοποιός που παίζει τον ρόλο της απλοϊκής και αθώας νέας) σε «φινετσάτη» ντάμα η Καίτη Πάνου άφησε το δικό της στίγμα, στον Ελληνικό Κινηματογράφο. Γεννημένη στις 28 Αυγούστου του 1927 , ήρθε στην Ελλάδα πολύ μικρή , από τον Πύργο Βουλγαρίας. Όντας σε τρυφερή ακόμη   ηλικία, είχε καταλάβει ποιο επάγγελμα αγαπούσε. Συμμετείχε σε σχολικές παραστάσεις και εμφανίστηκε στο παιδικό θέατρο της Αντιγόνης Μεταξά.   Έφερε τον τίτλο του «παιδιού θαύματος». Η επίσημη πρώτη στον Κινηματογράφο για την Πάνου, έγινε σε ηλικία 16 ετών- το 1943 - στην ταινία «Η φωνή της καρδιάς» . Η «πρώτη της φορά» συν έπεσε με την –επίσης- παρθενική εμφάνιση του Δημήτρη Χόρν αλλά και της «Φίνος Φίλμ». Η ταινία «Η φωνή της καρδιάς» είναι η πρώτη της «Φίνος Φίλμ. Ωστόσο αποτελεί συμπαραγωγή με τον Γιώργο Καβουκίδη. Φημολογείται πως ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος του έργου-Δημήτρης Ιωαννόπουλος- είχε ερωτευτεί τη νεαρή ηθοποιό και παραλίγο να