Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

«Ο Ιησούς από την Ναζαρέτ»: Μια σειρά του Φράνκο Τζεφιρέλι











Γράφει η Ασημίνα Σακλάκη,

Η δραματική μίνι τηλεοπτική σειρά «Jesus of Nazareth» , είναι μια βρετανική και ιταλική παραγωγή, συνολικής διάρκειας 371 λεπτών.

 Θεωρείται ως η μεγαλύτερη θρησκευτική παραγωγή στην ιστορία της μικρής αλλά και της μεγάλης οθόνης. Αναφέρεται στη Γέννηση, στη Ζωή, στα Πάθη και στην Ανάσταση του Ιησού Χριστού.

Σκηνοθέτης της ο Φράνκο Τζεφιρέλι. Όσοι την έχουν παρακολουθήσει, αντιλαμβάνονται,  πώς ο Ιταλός σκηνοθέτης σεβάστηκε τις Γραφές και αυτό το ιερό ζήτημα. Στοιχείο το οποίο την βοήθησε να προωθηθεί.

                                                                                                                                                   Φράνκο Τζεφιρέλι



Είναι κοινή παραδοχή, τα  ανάμεικτα συναισθήματα που προκαλούνται. Θετικά και αρνητικά. Υπερτερούν όμως τα θετικά, πράγμα το οποίο θεωρείται και είναι εξαίσιο για μία παραγωγή.

Η ιδιαίτερη μουσική επένδυση του Μορρίς Ζαρ , χαρακτηριστικό γνώρισμα της ταινίας πια, είναι άξια θαυμασμού. Δεν θα μπορούσε κανείς να αμφισβητήσει την αναγκαιότητα της.

                                                                                                                                                      Μορρίς Ζαρ


Ο πρωταγωνιστής, Ρόμπερτ Πάουελ , ήταν εκπληκτικός σε κάθε του ερμηνεία και η εικόνα του έχει άρρηκτα συνδεθεί με αυτή του Υιού του Θεού.

                                                                                                                                                    Ρόμπερτ Πάουελ


Για αυτό τον λόγο άλλωστε δεν συνέχισε την επαγγελματική του πορεία ως ηθοποιός. Δε θα μπορούσε  να υπαινιχτεί κάποιος,  πώς ο ρόλος αυτός  δε του ταίριαξε «γάντι». Εξάλλου, τον απέδωσε με μεγάλο ρεαλισμό , ενώ εκ των πραγμάτων, ήταν δύσκολος.

Το φωτογραφικό υλικό ήταν αναμφισβήτητα μοναδικό.

Ωστόσο, πιθανό να ξενίζει κάπως τον θεατή, η γλώσσα. Τα Αγγλικά και  τα Αραμαϊκά. ‘Ίσως αν ήταν Εβραϊκά , να ήταν λίγο πιο παραστατική και ρεαλιστική.

Από την άλλη, το γεγονός πως η Ολίβια Χάσεϊ, υποδυόμενη την Παναγία,  στην πορεία του έργου, δεν αντικαταστάθηκε με μία ηθοποιό μεγαλύτερης ηλικίας, προκαλεί μια  διφορούμενη εικόνα. Φαίνεται κάπως περίεργο, να  θρηνεί η Μαρία τον Ιησού στη Σταύρωση(η μητέρα Του δηλαδή) και οι ηθοποιοί να μοιάζουν και πιθανόν να είναι συνομήλικοι.




Η σκηνή που  η Μαρία  με τον Ιωσήφ, ψάχνουν τον Ιησού και τον βρίσκουν  στον ναό  λέγοντας του: "φάγαμε  τον κόσμο να σε βρούμε" αποκτά ιδιαίτερο νόημα, όταν ο Χριστός τους απαντά: "Στον οίκο του πατέρα μου θα ήμουν, γιατί με ψάχνατε;"

Το τέλος της ήταν ασύγκριτα υπέροχο και γοητευτικό.  Σίγουρα συνεπήρε τον τηλεθεατή και  τον έκανε να νιώσει ασφάλεια.

Θα την προτείναμε ανεπιφύλακτα για όσους πιστεύουν στον Θεό, για όσους είναι δύσπιστοι ή για όσους δεν πιστεύουν αλλά τους αρέσουν οι καλό φτιαγμένες ταινίες.

 Μπορείτε να μας γράψετε και εσείς τη γνώμη σας για τη σειρά, κάτω στα σχόλια του blog. Θα χαρούμε να ανταλλάξουμε απόψεις.


Επιμέλεια κειμένου: Δήμου Έλλη 
Πηγή φωτογραφιών: Google Images

Σχόλια

Ο χρήστης Μαρίνα είπε…
Πολύ ενδιαφέρον άποψη!!!
Ο χρήστης Asimina Saklaki είπε…
Χαίρομαι που σου άρεσε!
Ο χρήστης Ιστορίες για αγρίους είπε…
Ενδιαφερον αρθρο και πολυ ωραια ταινια! Διαχρονικη και απο τις καλυτερες μ αυτο το θεμα. Οσο για τα αραμαϊκα,, χρησιμοποιηθηκαν για να ειναι πιο πιστη η αναπαραγωγη της ατμοσφαιρας της εποχης. Αυτη τη διαλεκτο, που εχει στενη συγγενεια με την εβραικη γλωσσα και ιδιο αλφαβητο, χρησιμοποιουσαν την εποχη που εζησε ο Χριστος και οι μαθητες του, στις περιοχες οπου εδρασε.
Ο χρήστης Asimina Saklaki είπε…
Ευχαριστώ πολύ, ωστόσο τα Αραμαϊκά κάπως με ξένισαν, ίσως αν ήταν Εβραϊκά , να ήταν αρτιότερο το αποτέλεσμα.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Γιάννης Αγγελάκας: Η ροκ περσόνα της Ελληνικής Μουσικής Σκηνής

  thessalonikiguide.gr                                                                                                         Ατόφιες οι σκέψεις του, γίνονταν λέξεις και άφοβα ξεπετάγονταν από τα χείλη του, κάθε φορά που αποφάσιζε να μιλήσει. Έχει σημασία αν κάποιος συμφωνεί ή διαφωνεί μαζί του; Πόσο εύκολο είναι να αντισταθείς στην καθαρή και ατόφια ειλικρίνεια κάποιου; "Μουσικά ανορθόγραφος" μιας και δε ξέρει να διαβάζει ούτε πεντάγραμμο- σύμφωνα με τον ίδιο-   αλλά και αυτοδίδακτος, πιστεύει βαθιά πως: «Όση σχέση έχει η εκκλησία με τη θρησκεία, τόση έχουν και τα ωδεία με την μουσική…». Θα έλεγε κανείς πως είναι ενάντια σε κάθε είδους πολιτικής, θρησκείας, εξουσίας. Είναι ένα είδος αναρχικού, έχει δηλώσει. Ο μόνος κυρίαρχος… η μεγάλη και μοναδική θρησκεία – είναι για εκείνον- η μουσική. «Τη μουσική σου πρέπει να την τιμάς με την ηθική σου και την στάση σου» , είπε κάποτε, σε μια προσπάθεια, να εξηγήσει πως επιβάλλεται- κατά την γνώμη του- στο κοινό το "ελαφρύ&

Γεωργία Βασιλειάδου: Τέσσερις εμβληματικές ταινίες της καριέρας της

Γράφει η Παναγιώτα Απέργη, Έχοντας μείνει γνωστή για τους πολύ χαρακτηριστικούς ρόλους που έχει ενσαρκώσει, η Γεωργία Βασιλειάδου υπήρξε μια από τις πιο αγαπημένες κωμικές ηθοποιούς, η οποία σημάδεψε τον ελληνικό κινηματογράφο με το αστείρευτο ταλέντο της. Άλλοτε Μαρίνα, άλλοτε Ευτυχία, άλλοτε Καλλιόπη κι άλλοτε Αριστέα, η Γεωργία Βασιλειάδου προκαλούσε, πάντα, άφθονο γέλιο στους θεατές με τις μνημειώδεις ατάκες της. Ας θυμηθούμε τέσσερις από τις πιο χαρακτηριστικές της εμφανίσεις που άφησαν εποχή. «Η θεία απ’το Σικάγο» Με την επιστροφή της από τις Η.Π.Α. η Καλλιόπη (Γεωργία Βασιλειάδου) αναλαμβάνει να εκσυγχρονίσει το σπίτι του αυστηρού απόστρατου αξιωματικού αδελφού της, Χαρίλαου, (Ορέστης Μακρής) και να παντρέψει τις ανιψιές της, χάρη σε ένα ευφάνταστο, αν και ριψοκίνδυνο, τέχνασμα. Η ταινία προβλήθηκε για πρώτη φορά το 1957 και σημείωσε σχεδόν αμέσως μεγάλη επιτυχία. Το σενάριο και τη σκηνοθεσία είχε αναλάβει ο Αλέκος Σακελλάριος και η ταινία προέ

Καίτη Πάνου: Η «φινετσάτη» ντάμα του Ελληνικού Κινηματογράφου

Γράφει η Έλλη Δήμου, Από «ενζενί» (ηθοποιός που παίζει τον ρόλο της απλοϊκής και αθώας νέας) σε «φινετσάτη» ντάμα η Καίτη Πάνου άφησε το δικό της στίγμα, στον Ελληνικό Κινηματογράφο. Γεννημένη στις 28 Αυγούστου του 1927 , ήρθε στην Ελλάδα πολύ μικρή , από τον Πύργο Βουλγαρίας. Όντας σε τρυφερή ακόμη   ηλικία, είχε καταλάβει ποιο επάγγελμα αγαπούσε. Συμμετείχε σε σχολικές παραστάσεις και εμφανίστηκε στο παιδικό θέατρο της Αντιγόνης Μεταξά.   Έφερε τον τίτλο του «παιδιού θαύματος». Η επίσημη πρώτη στον Κινηματογράφο για την Πάνου, έγινε σε ηλικία 16 ετών- το 1943 - στην ταινία «Η φωνή της καρδιάς» . Η «πρώτη της φορά» συν έπεσε με την –επίσης- παρθενική εμφάνιση του Δημήτρη Χόρν αλλά και της «Φίνος Φίλμ». Η ταινία «Η φωνή της καρδιάς» είναι η πρώτη της «Φίνος Φίλμ. Ωστόσο αποτελεί συμπαραγωγή με τον Γιώργο Καβουκίδη. Φημολογείται πως ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος του έργου-Δημήτρης Ιωαννόπουλος- είχε ερωτευτεί τη νεαρή ηθοποιό και παραλίγο να