Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Δέκα ταινίες βασισμένες σε μυθιστορήματα









Από το βιβλίο στη μεγάλη οθόνη

Με το Hollywood να έχει κατηγορηθεί πολλές φορές για έλλειψη πρωτότυπων ιδεών, εκατοντάδες βιβλία πήραν σάρκα και οστά και μεταφέρθηκαν, άλλοτε με επιτυχία κι άλλοτε όχι, στη μεγάλη οθόνη, προκαλώντας το εύλογο ερώτημα στους θεατές, τελικά ποιες από τις ταινίες δεν είναι βασισμένες σε κάποιο βιβλίο;  


Γράφει η Παναγιώτα Απέργη,


Mrs. Doubtfire (1993)

Η γνωστή σε όλους ταινία σκηνοθεσίας του Chris Columbus, με τον Robin Williams να δίνει ρεσιτάλ ερμηνείας ως διαζευγμένος μπαμπάς που μεταμφιέζεται σε καλοσυνάτη κυριούλα, για να είναι κοντά στα παιδιά του, είναι βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο της Anne Fine με τίτλο «Alias Madame Doubtfire».



Crouching Tiger, Hidden Dragon (2000)

Η ταινία που είχε κάνει θραύση το 2000, αποσπώντας, μάλιστα, 4 χρυσά αγαλματίδια Oscar, έχει βασιστεί στο τέταρτο μέρος της πενταλογίας του Wang Dulu.




Jaws (1975)

Σε σκηνοθεσία του Steven Spielberg, η ταινία που περιστρέφεται γύρω από τις φονικές επιθέσεις ενός καρχαρία, είναι προϊόν μεταφοράς στη μεγάλη οθόνη του ομώνυμου μυθιστορήματος του Peter Benchley.






 Psycho (1960)

Επηρεασμένος από την πραγματική ιστορία του Αμερικανού κατά συρροή δολοφόνου Ed Gein, ο Robert Bloch συνέθεσε μια κλασική, πλέον, ιστορία θρίλερ, που με τη σειρά της αποτέλεσε πηγή δημιουργίας μιας από τις σπουδαιότερες ταινίες τρόμου όλων των εποχών, σε σκηνοθεσία Alfred Hitchcock.



To Kill A Mockingbird (1962)

Δημοσιευμένο το 1960, το βιβλίο της Harper Lee που αναδεικνύει την προκατάληψη, τον ρατσισμό και τη βία στο Νότο των ΗΠΑ τη δεκαετία του ’30, μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο, με τον Gregory Peck να ενσαρκώνει τον ρόλο του Atticus Finch, που συμβουλεύει, αλληγορικά, τα παιδιά του πως «είναι αμαρτία να σκοτώσεις τα κοτσύφια».





Rosemary's baby (1968)

To άκρως επιτυχημένο ψυχολογικό θρίλερ του Roman Polański, που κατατάσσεται μέσα στις καλύτερες ταινίες τρόμου όλων των εποχών, αποτελεί κινηματογραφική μεταφορά του ομώνυμου μυθιστορήματος του Ira Levin, ο οποίος καταφέρνει να υποβάλει τον αναγνώστη από τις πρώτες κιόλας σελίδες.



The Shawshank Redemption (1994)

Τη μεταφορά της νουβέλας του μετρ του τρόμου Steven King ανέλαβε να σκηνοθετήσει ο Frank Darabont, με βασικούς πρωταγωνιστές τον Tim Robbins και τον Morgan Freeman, προσθέτοντας την ταινία στις λίστες με τις ταινίες - φαινόμενο του αμερικανικού κινηματογράφου. 




Fight Club (1999)

Βασισμένη στην ομώνυμη νουβέλα του Chuck Palahniuk, η ταινία κυκλοφόρησε το 1999, με το δυνατό καστ των Brad Pitt και Edward Norton στους δυο πρωταγωνιστικούς ρόλους και, αν και δεν είχε εισπρακτική επιτυχία, έγινε, πολύ γρήγορα, σήμα κατατεθέν για πολλούς νέους της εποχής.




From Here To Eternity (1953)

H διαχρονική ταινία που κυκλοφόρησε το 1953, με βασικούς πρωταγωνιστές τους Burt Lancaster και Deborah Kerr, βασίστηκε στην ομώνυμη νουβέλα του James Jones  και έγινε σε σύντομο χρονικό διάστημα τεράστια επιτυχία, με 8 αποκτηθέντα «χρυσά αγαλματίδια» και τον χαρακτηρισμό του καλύτερου κινηματογραφικού φιλιού στην ιστορία του αμερικανικού σινεμά.   

  

Jurassic Park (1993)

Δημιούργημα του επιτυχημένου συγγραφέα Michael Crichton, το μυθιστόρημα «Jurasssic Park» εκδόθηκε το 1990 και απέσπασε θετικές κριτικές, με τον σκηνοθέτη της ταινίας Steven Spielberg να πληροφορείται για το βιβλίο από τον ίδιο τον Michael Crichton, με τον οποίο συνεργάζονταν στη δημιουργία ενός σεναρίου για την τηλεοπτική σειρά ER.



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Γιάννης Αγγελάκας: Η ροκ περσόνα της Ελληνικής Μουσικής Σκηνής

  thessalonikiguide.gr                                                                                                         Ατόφιες οι σκέψεις του, γίνονταν λέξεις και άφοβα ξεπετάγονταν από τα χείλη του, κάθε φορά που αποφάσιζε να μιλήσει. Έχει σημασία αν κάποιος συμφωνεί ή διαφωνεί μαζί του; Πόσο εύκολο είναι να αντισταθείς στην καθαρή και ατόφια ειλικρίνεια κάποιου; "Μουσικά ανορθόγραφος" μιας και δε ξέρει να διαβάζει ούτε πεντάγραμμο- σύμφωνα με τον ίδιο-   αλλά και αυτοδίδακτος, πιστεύει βαθιά πως: «Όση σχέση έχει η εκκλησία με τη θρησκεία, τόση έχουν και τα ωδεία με την μουσική…». Θα έλεγε κανείς πως είναι ενάντια σε κάθε είδους πολιτικής, θρησκείας, εξουσίας. Είναι ένα είδος αναρχικού, έχει δηλώσει. Ο μόνος κυρίαρχος… η μεγάλη και μοναδική θρησκεία – είναι για εκείνον- η μουσική. «Τη μουσική σου πρέπει να την τιμάς με την ηθική σου και την στάση σου» , είπε κάποτε, σε μια προσπάθεια, να εξηγήσει πως επιβάλλεται- κατά την γνώμη του- στο κοινό το "ελαφρύ&

Γεωργία Βασιλειάδου: Τέσσερις εμβληματικές ταινίες της καριέρας της

Γράφει η Παναγιώτα Απέργη, Έχοντας μείνει γνωστή για τους πολύ χαρακτηριστικούς ρόλους που έχει ενσαρκώσει, η Γεωργία Βασιλειάδου υπήρξε μια από τις πιο αγαπημένες κωμικές ηθοποιούς, η οποία σημάδεψε τον ελληνικό κινηματογράφο με το αστείρευτο ταλέντο της. Άλλοτε Μαρίνα, άλλοτε Ευτυχία, άλλοτε Καλλιόπη κι άλλοτε Αριστέα, η Γεωργία Βασιλειάδου προκαλούσε, πάντα, άφθονο γέλιο στους θεατές με τις μνημειώδεις ατάκες της. Ας θυμηθούμε τέσσερις από τις πιο χαρακτηριστικές της εμφανίσεις που άφησαν εποχή. «Η θεία απ’το Σικάγο» Με την επιστροφή της από τις Η.Π.Α. η Καλλιόπη (Γεωργία Βασιλειάδου) αναλαμβάνει να εκσυγχρονίσει το σπίτι του αυστηρού απόστρατου αξιωματικού αδελφού της, Χαρίλαου, (Ορέστης Μακρής) και να παντρέψει τις ανιψιές της, χάρη σε ένα ευφάνταστο, αν και ριψοκίνδυνο, τέχνασμα. Η ταινία προβλήθηκε για πρώτη φορά το 1957 και σημείωσε σχεδόν αμέσως μεγάλη επιτυχία. Το σενάριο και τη σκηνοθεσία είχε αναλάβει ο Αλέκος Σακελλάριος και η ταινία προέ

Καίτη Πάνου: Η «φινετσάτη» ντάμα του Ελληνικού Κινηματογράφου

Γράφει η Έλλη Δήμου, Από «ενζενί» (ηθοποιός που παίζει τον ρόλο της απλοϊκής και αθώας νέας) σε «φινετσάτη» ντάμα η Καίτη Πάνου άφησε το δικό της στίγμα, στον Ελληνικό Κινηματογράφο. Γεννημένη στις 28 Αυγούστου του 1927 , ήρθε στην Ελλάδα πολύ μικρή , από τον Πύργο Βουλγαρίας. Όντας σε τρυφερή ακόμη   ηλικία, είχε καταλάβει ποιο επάγγελμα αγαπούσε. Συμμετείχε σε σχολικές παραστάσεις και εμφανίστηκε στο παιδικό θέατρο της Αντιγόνης Μεταξά.   Έφερε τον τίτλο του «παιδιού θαύματος». Η επίσημη πρώτη στον Κινηματογράφο για την Πάνου, έγινε σε ηλικία 16 ετών- το 1943 - στην ταινία «Η φωνή της καρδιάς» . Η «πρώτη της φορά» συν έπεσε με την –επίσης- παρθενική εμφάνιση του Δημήτρη Χόρν αλλά και της «Φίνος Φίλμ». Η ταινία «Η φωνή της καρδιάς» είναι η πρώτη της «Φίνος Φίλμ. Ωστόσο αποτελεί συμπαραγωγή με τον Γιώργο Καβουκίδη. Φημολογείται πως ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος του έργου-Δημήτρης Ιωαννόπουλος- είχε ερωτευτεί τη νεαρή ηθοποιό και παραλίγο να