Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Νίκος Παπάζογλου: Ο «εργάτης» της μουσικής.








Γράφει η Έλλη Δήμου,


Θεσσαλονίκη, 20 Μαρτίου 1948.

Έρχεται στη ζωή ο «εργάτης της μουσικής», όπως τον αποκαλούσαν. Ο Νίκος Παπάζογλου.

Τέκνο μικρομεσαίας προσφυγικής οικογένειας, ήταν αριστούχος μαθητής και  γονείς του ονειρεύονταν να σπουδάσει.

Η μουσική όμως είχε κλέψει την καρδιά του.

Ο νεαρός Παπάζογλου καμία σχέση δεν έχει με την εικόνα, που έχουμε κρατήσει στις καρδιές μας. Το ρεπερτόριο του περιοριζόταν στα αγγλόφωνα τραγούδια, ερμηνεύοντας Rolling Stones, Beatles κ.α.

Η καριέρα του ξεκίνησε γύρω στο 1960. Πέρασε από συγκροτήματα όπως: «Olympians», «Zealot», «Μακεδονομάχοι». Η φήμη του στην συμπρωτεύουσα γνώριζε αύξουσα πορεία. Στις αρχές του ’70, επιχειρεί να προωθήσει τη δουλειά του στην Ευρώπη, περιοδεύοντας στην Γερμανία. Ηχογράφησε μερικά τραγούδια και γύρισε οριστικά στην πατρίδα το ’76.

Το ταξίδι στο εξωτερικό άλλαξε για πάντα την πορεία του Παπάζογλου.



Του ζητήθηκε από συμπατριώτες, να ερμηνεύσει ένα ελληνικό τραγούδι για χάρη τους. Η ιστορία λέει, πως αισθάνθηκε άσχημα που δεν ήξερε κανένα. Έτσι γυρνώντας πίσω στην Ελλάδα έπιασε το μπαγλαμαδάκι. Από τότε δε το ξανά άφησε.

Η σχέση του με τον Σαββόπουλο.

Τον Δεκέμβριο του 1976 ο Διονύσης Σαββόπουλος, κάνει πρόταση στον Νίκο Παπάζογλου  να συμμετάσχει στη μουσικοθεατρική παράσταση: «Αχαρνής- Ο Αριστοφάνης που γύρισε από τα θυμαράκια». Ένα έργο που στέφθηκε με μεγάλη επιτυχία.
Λίγο καιρό αργότερα, περίπου το 1978,  ο Σαββόπουλος θα φέρει σε επαφή τον Ρασούλη και τον Ξυδάκη με τον Παπάζογλου. Θα ηχογραφήσουν τον δίσκο «Η εκδίκηση της γυφτιάς», στο στούντιο του Νίκου το «Αγροτικόν». Ένα στούντιο που έφτιαξε μόνος του με μεράκι. Αυτός ο δίσκος θα κάνει ευρέως γνωστό τον «ευαίσθητο τραγουδοποιό» Παπάζογλου.




Το 1978 ο σεισμός της Θεσσαλονίκης καταστρέφει το σπίτι του. Από φόβο για την ασφάλεια της γυναίκας και του νεογέννητου παιδιού τους, τους στέλνει σε συγγενείς στην Αμερική και εκείνος μεταβαίνει στο Πήλιο. Στο σπίτι του φίλου του πια, Διονύση Σαββόπουλου. Ο μύθος λέει, πως εκεί γνώρισε μια όμορφη νεαρή κοπέλα, την οποία ερωτεύτηκε. Στην προσπάθεια του να μην ενδώσει στο πάθος του και απατήσει την γυναίκα του, αποφασίζει να φύγει. Να γυρίσει πίσω στην πόλη του. Στον δρόμο της επιστροφής, τα συναισθήματα που τον πνίγανε, γίνανε στίχοι … και έτσι δημιουργήθηκε ο «Αύγουστος»


Η επιτυχία.

Έπειτα από τον δίσκο «Η εκδίκηση της γυφτιάς»  η μια συνεργασία διαδεχόταν την άλλη. Είτε ως τραγουδιστής, είτε ως τραγουδοποιός, μουσικός ή δισκογραφικός  παραγωγός , συνεργάστηκε με τεράστια ονόματα της Ελληνικής μουσικής σκηνής.

Τις συναυλίες του, τις οργάνωνε μόνος του. Για χρόνια αναζητούσε ερασιτέχνες μουσικούς , να τον συνοδεύουν. Προτιμούσε την ψυχή και τις αυθεντικές ερμηνείες, από την επαγγελματική δεξιοτεχνία. Δίνοντας έτσι ευκαιρίες σε πολλούς νέους. Μάλιστα, αν τύχαινε μια παράσταση να μη πάει καλά, έβαζε τα λεφτά από την τσέπη του.


Με χαρακτηριστικό του το κόκκινο φουλάρι, που ήτανε «air-condition» ή μαντίλι για να σκουπίζει τα δάκρυα του, σύμφωνα με τον ίδιο, ήταν από αυτούς που ταξίδευαν απ’ άκρη σ’ άκρη της Ελλάδας. Ήταν ο πρώτος, που πήγε στην Κάρπαθο, στο Αγαθονήσι, στη Νίσυρο, να παίξει την μουσική του. Μέρη, που άλλοι καλλιτέχνες είχανε ξεχασμένα.

Ο Νίκος Παπάζογλου, ο «εργάτης» της μουσικής , ο «πους-πουλ» (παρατσούκλι που του δώσανε οι φίλοι του, ύστερα από μια ατάκα του). Ξεκίνησε ως ροκάς και κατέληξε σε αυτόν που όλοι λησμονούμε. Τον «ευαίσθητο» μουσικό, που σε ταξιδεύει με την φωνή του.

Το μπαγλαμαδάκι του Νίκου ‘’σιώπησε’’ στις 17 Απριλίου του 2011. Αφήνοντας πίσω την γυναίκα του Βαρβάρα και τα δύο τους παιδιά, Αλέξανδρο και Αδελαΐδα.


Πηγή φωτογραφιών: Google Images 

Με πληροφορίες από: Βικιπαίδεια, mikropragmata.lifo.gr , sansimera.gr , news247.gr , Μηχανή Του Χρόνου 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Γιάννης Αγγελάκας: Η ροκ περσόνα της Ελληνικής Μουσικής Σκηνής

  thessalonikiguide.gr                                                                                                         Ατόφιες οι σκέψεις του, γίνονταν λέξεις και άφοβα ξεπετάγονταν από τα χείλη του, κάθε φορά που αποφάσιζε να μιλήσει. Έχει σημασία αν κάποιος συμφωνεί ή διαφωνεί μαζί του; Πόσο εύκολο είναι να αντισταθείς στην καθαρή και ατόφια ειλικρίνεια κάποιου; "Μουσικά ανορθόγραφος" μιας και δε ξέρει να διαβάζει ούτε πεντάγραμμο- σύμφωνα με τον ίδιο-   αλλά και αυτοδίδακτος, πιστεύει βαθιά πως: «Όση σχέση έχει η εκκλησία με τη θρησκεία, τόση έχουν και τα ωδεία με την μουσική…». Θα έλεγε κανείς πως είναι ενάντια σε κάθε είδους πολιτικής, θρησκείας, εξουσίας. Είναι ένα είδος αναρχικού, έχει δηλώσει. Ο μόνος κυρίαρχος… η μεγάλη και μοναδική θρησκεία – είναι για εκείνον- η μουσική. «Τη μουσική σου πρέπει να την τιμάς με την ηθική σου και την στάση σου» , είπε κάποτε, σε μια προσπάθεια, να εξηγήσει πως επιβάλλεται- κατά την γνώμη του- στο κοινό το "ελαφρύ&

Γεωργία Βασιλειάδου: Τέσσερις εμβληματικές ταινίες της καριέρας της

Γράφει η Παναγιώτα Απέργη, Έχοντας μείνει γνωστή για τους πολύ χαρακτηριστικούς ρόλους που έχει ενσαρκώσει, η Γεωργία Βασιλειάδου υπήρξε μια από τις πιο αγαπημένες κωμικές ηθοποιούς, η οποία σημάδεψε τον ελληνικό κινηματογράφο με το αστείρευτο ταλέντο της. Άλλοτε Μαρίνα, άλλοτε Ευτυχία, άλλοτε Καλλιόπη κι άλλοτε Αριστέα, η Γεωργία Βασιλειάδου προκαλούσε, πάντα, άφθονο γέλιο στους θεατές με τις μνημειώδεις ατάκες της. Ας θυμηθούμε τέσσερις από τις πιο χαρακτηριστικές της εμφανίσεις που άφησαν εποχή. «Η θεία απ’το Σικάγο» Με την επιστροφή της από τις Η.Π.Α. η Καλλιόπη (Γεωργία Βασιλειάδου) αναλαμβάνει να εκσυγχρονίσει το σπίτι του αυστηρού απόστρατου αξιωματικού αδελφού της, Χαρίλαου, (Ορέστης Μακρής) και να παντρέψει τις ανιψιές της, χάρη σε ένα ευφάνταστο, αν και ριψοκίνδυνο, τέχνασμα. Η ταινία προβλήθηκε για πρώτη φορά το 1957 και σημείωσε σχεδόν αμέσως μεγάλη επιτυχία. Το σενάριο και τη σκηνοθεσία είχε αναλάβει ο Αλέκος Σακελλάριος και η ταινία προέ

Καίτη Πάνου: Η «φινετσάτη» ντάμα του Ελληνικού Κινηματογράφου

Γράφει η Έλλη Δήμου, Από «ενζενί» (ηθοποιός που παίζει τον ρόλο της απλοϊκής και αθώας νέας) σε «φινετσάτη» ντάμα η Καίτη Πάνου άφησε το δικό της στίγμα, στον Ελληνικό Κινηματογράφο. Γεννημένη στις 28 Αυγούστου του 1927 , ήρθε στην Ελλάδα πολύ μικρή , από τον Πύργο Βουλγαρίας. Όντας σε τρυφερή ακόμη   ηλικία, είχε καταλάβει ποιο επάγγελμα αγαπούσε. Συμμετείχε σε σχολικές παραστάσεις και εμφανίστηκε στο παιδικό θέατρο της Αντιγόνης Μεταξά.   Έφερε τον τίτλο του «παιδιού θαύματος». Η επίσημη πρώτη στον Κινηματογράφο για την Πάνου, έγινε σε ηλικία 16 ετών- το 1943 - στην ταινία «Η φωνή της καρδιάς» . Η «πρώτη της φορά» συν έπεσε με την –επίσης- παρθενική εμφάνιση του Δημήτρη Χόρν αλλά και της «Φίνος Φίλμ». Η ταινία «Η φωνή της καρδιάς» είναι η πρώτη της «Φίνος Φίλμ. Ωστόσο αποτελεί συμπαραγωγή με τον Γιώργο Καβουκίδη. Φημολογείται πως ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος του έργου-Δημήτρης Ιωαννόπουλος- είχε ερωτευτεί τη νεαρή ηθοποιό και παραλίγο να