Γράφει η Έλλη Δήμου,
Το Ίντερνετ έχει εδραιωθεί στις ζωές μας, καιρό τώρα. Μας λύνει τα χέρια σε πλήθος περιπτώσεων, όμως φαίνεται να δίνει και τη λύση στην κρίση.
Το Ίντερνετ έχει εδραιωθεί στις ζωές μας, καιρό τώρα. Μας λύνει τα χέρια σε πλήθος περιπτώσεων, όμως φαίνεται να δίνει και τη λύση στην κρίση.
Επίδοξοι επιχειρηματίες, πάσης
φύσεως προϊόντων, κάνουν την εμφάνιση τους, με μεγαλύτερη συχνότητα, όσο
περνάει ο καιρός. Βρίσκουν στο διαδίκτυο, το πάτημα, που ζητούσαν, ώστε να
συστήσουν στον κόσμο τη δουλειά τους.
Αναλόγως το είδος, που
πραγματεύεται ο καθένας, επιλέγει και την πλατφόρμα, που θεωρεί πως του αρμόζει
καλύτερα. Η online αγορά, αναπτύσσεται με ταχύτατο ρυθμό.
Μια πολλά υποσχόμενη επιχειρηματίας,
αν και μόλις 22 χρόνων, είναι η Στέλλα Τσάρα. Δημιουργεί τα δικά της κοσμήματα
και υποδήματα, με μεράκι. Το Μάιο του 2018, έκανε την παρθενική της εμφάνιση
στο διαδίκτυο και από τότε ακολουθεί μια σταθερά ανοδική πορεία. Η ίδια μας κάνει
την τιμή, να μοιραστεί μαζί μας, τις σκέψεις και τους προβληματισμούς, που
είχε στα πρώτα της βήματα. Τις δυσκολίες, που βρήκε μπροστά της και
τον τρόπο
που τις αντιμετώπισε. Τέλος δε παραλείπει να συμβουλέψει,
αυτούς που τώρα ξεκινούν, διότι δε ξέχνα, πως έχει βρεθεί στην ίδια θέση!
Πως αποφάσισες να ξεκινήσεις τη δική σου διαδικτυακή
επιχείρηση;
Κοσμήματα έκανα από μικρή,
κάθε καλοκαίρι, μέχρι που κατάλαβα ότι θα μου άρεσε να ασχοληθώ πιο σοβαρά. Είπα
στον εαυτό μου: «Ας το δοκιμάσω, δεν έχω κάτι να χάσω». Τελικά, νομίζω ήταν η περιέργεια, που με παρακίνησε. Το αν θα καταφέρω να κάνω επιχείρηση το χόμπι μου.
Ποια πλατφόρμα έχεις επιλέξει, για να προωθείς τα
προϊόντα σου και γιατί;
Το Instagram. Θεωρώ, ότι αναδεικνύει
με τον καλύτερο τρόπο μια επιχείρηση. Συνδυάζει την προβολή φωτογραφιών, την
προώθηση και την διαφήμιση άψογα.
Ποιες ήταν οι αντικειμενικές δυσκολίες, που
αντιμετώπισες, στο ξεκίνημα σου;
Αρχικά το budget. Όταν ξεκινάς δεν μπορείς να γνωρίζεις, αν θα πετύχει ή όχι. Οπότε δεν είσαι σίγουρος
πόσα να επενδύσεις και που. Έτσι, αποφάσισα να ξεκινήσω με πολύ λίγα και
αν η συνέχεια ήταν ικανοποιητική, θα
επένδυα περισσότερα. Έπειτα ήταν ο φόβος. Ο φόβος του, αν αυτό που κάνεις
αρέσει στους άλλους, γιατί δημιουργείς
βάσει το δικού σου στυλ.
Ποια είναι, κατά τη γνώμη σου, τα θετικά και ποια τα
αρνητικά μιας επιχείρησης, που βασίζεται στο Ίντερνετ;
Το μόνο αρνητικό, κατά τη
γνώμη μου, είναι ότι ο πελάτης δεν μπορεί να δει από κοντά και να δοκιμάσει τα
προϊόντα της εκάστοτε επιχείρησης. Για το λόγο αυτό δεν είναι λίγοι εκείνοι,
που ακόμα, δεν εμπιστεύονται την αγορά
μέσω ιστοσελίδων.
Βρήκες την ανταπόκριση που περίμενες; Τι χρειάστηκε, από
μεριάς σου, για να εξελιχθεί το εγχείρημα αυτό;
Προς μεγάλη μου έκπληξη μου,
ναι υπάρχει μεγάλη ανταπόκριση από κορίτσια που θέλουν ένα κόσμημα. Ιδιαίτερα
τους καλοκαιρινούς μήνες, διότι τα σχέδια και τα χρώματα, που χρησιμοποιώ,
είναι περισσότερο καλοκαιρινά.
Χρειάστηκε να κάνω, διαφημίσεις και προωθήσεις
στο Instagram, για να γνωρίσει τις δημιουργίες μου περισσότερος
κόσμος. Σε αυτό το σκέλος, με βοήθησαν αρκετά οι δικοί μου άνθρωποι, όπου προωθούσαν τα
προϊόντα μου, μέσω των προσωπικών τους λογαριασμών.
Από το ξεκίνημα σου μέχρι σήμερα βλέπεις διαφορά στον
εαυτό σου και στο πως χειρίζεσαι την προώθηση των προϊόντων σου;
Στα πρώτα μου βήματα, ντρεπόμουν
να δηλώνω, ότι κάνω κοσμήματα και να με ‘’διαφημίζω’’. Μέσα από την σελίδα μου
στο Instagram, άρχισα να
αποκτώ εμπιστοσύνη στον εαυτό μου και αυτοπεποίθηση, για αυτό που έκανα.
Τώρα πια, ναι την προώθηση την
χειρίζομαι τελείως διαφορετικά. Συνεργάζομαι παράλληλα με ένα e-shop, όπου ο καθένας
μπορεί να χαζέψει και να αγοράσει τις δημιουργίες μου. (jamjar.gr)
Υπήρξε στιγμή, που είπες: «Τα παρατάω;»
Μου έχει περάσει από το μυαλό
1 με 2 φορές. Ήταν στιγμές, που είτε ζορίστηκα για να κάνω κάτι διαφορετικό,
από το στυλ των σχεδίων μου, είτε γιατί δεν είχα έμπνευση την συγκεκριμένη
περίοδο της ζωής μου, για δημιουργία.
(πηγή: Google Images) |
Την δύσκολη
αυτή περίοδο, της καραντίνας, έχουν επηρεαστεί οι πωλήσεις σου;
Είμαι σε θέση να πω,
ότι δε μειώθηκαν. Λόγω του, ότι είμαστε όλη μέρα μπροστά σε μια οθόνη κινητού ή
υπολογιστή, εξαιτίας του εγκλεισμού, μπορώ να πω ότι έχει αυξηθεί η επισκεψιμότητα
στην σελίδα μου.
Τι σκέφτεσαι για το μέλλον; Ονειρεύεσαι τη δημιουργία,
ενός φυσικού καταστήματος;
Στα σχεδία μου είναι,
να μάθω μια καινούργια τεχνική, για την δημιουργία κοσμημάτων από ασήμι τύπου
αργυροχοΐας. Νομίζω ότι αύτη θα ήταν μια πολύ όμορφη εξέλιξη των κοσμημάτων
μου. Όσο για την ιδέα ενός φυσικού καταστήματος, να είμαι ειλικρινής, δεν είναι
κάτι , που αποζητώ.
Τι
συμβουλές/Tips , θα έδινες σε κάποιον που σκέφτεται ή βρίσκεται στα πρώτα
βήματα, μιας διαδικτυακής επιχείρησης;
(πηγή: Google Images) |
Να μην διστάσει καθόλου και να ρισκάρει. Ποτέ να μη σκεφτεί, τι θα πει ο κόσμος και το πως θα
τον κρίνουν. Αν νιώσει, ότι κάνει αυτό που του αρέσει πραγματικά, θα το κάνει τέλεια.
Πηγή φωτογραφιών: Προσωπικό αρχείο Στέλλας Τσάρα.
Σχόλια