Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πάσχα: 5 ξεχωριστά έθιμα.







Τελετή του Ιερού Νιπτήρα.



Πρόκειται, για την αναπαράσταση της πράξης του Ιησού, πριν την αρχή του Μυστικού Δείπνου.

Το έθιμο ξεκίνησε τον 4ο αιώνα και μια από τις πιο γνωστές περιοχές, όπου λαμβάνει χώρα, είναι η Πάτμος. Εκεί η ιστορία του ξεκινά, 400 χρόνια πριν και τελείται κάθε χρόνο ανελλιπώς, ακόμα και στις περιόδους της Τουρκοκρατίας και της Ιταλοκρατίας.

12 ιερείς αναπαριστούν τους μαθητές και ο Ηγούμενος τον Χριστό. Σε μια πομπή, που ξεκινά από το μοναστήρι του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου, το πρωί της Μεγάλης Πέμπτης, έπειτα από τη λειτουργία και κατευθύνεται στη χώρα της Πάτμου, σε μια διαδρομή στρωμένη με λουλούδια,  ενσωματώνεται εκατοντάδες κόσμου. Εκεί, ένας μοναχός, διαβάζει το Ευαγγέλιο. Μόλις φτάσει στο σημείο, που ο Ιησούς πλένει τα πόδια των μαθητών του, λαμβάνει χώρα η αναπαράσταση.

Φέτος, για πρώτη φορά, μετά από  400 χρόνια, του έθιμο της Τελετής του Ιερού Νιπτήρα, δε θα λάβει χώρα, λόγω του Κορονοϊού.


Ρουκετοπόλεμος.



«Πόλεμος» ξεσπά το βράδυ το Μεγάλου Σαββάτου, στον Βροντάδο της Χίου.

Οι «αντίπαλοι» ενορίτες, με εναρκτήριο έναυσμα το «Χριστός Ανέστη», επιδίδονται σε βολές, με ρουκέτες, έχοντας στόχο την «αντίπαλη» εκκλησία. Η μάχη λαμβάνει χώρα, ανάμεσα στους Παναγούσους (ενορίτες της Παναγίας της Ερειθιανής) και τους Αγιομαρκούσους (ενορίτες του Αγίου Μάρκου). Στόχος τους είναι να πετύχουν οι μεν το έμβλημα και τον τρούλο του Αγίου Μάρκου και οι δε το ρολόι της Παναγίας της Ερειθιανής.
Το έθιμο  είχε ακυρωθεί το 2006, λόγω καταγγελιών, από ντόπιους, για υλικές ζημιές. Επανήλθε, όμως, το 2007, με περιορισμούς στη διάρκεια και το είδος των ρουκετών. Φέτος έμελλε να ακυρωθεί, για ακόμη μια φορά, εξαιτίας του Κορονοϊού.

Τα αερόστατα της Ανάστασης.



Όταν το «Χριστός Ανέστη» ακουστεί, γύρω στα 500 με 600 φλεγόμενα αερόστατα, αφήνονται στον ουρανό του Λεωνιδίου, της Αρκαδίας. Ένα έθιμο, που σύμφωνα με τους ντόπιους, ξεκίνησε γύρω στο 1910-1915 .

Καινούργια ρούχα.


Στη Νέα Υόρκη, το Πάσχα, οι κάτοικοι επιβάλλεται να φορέσουν, καινούργια ρούχα. Μια προκατάληψη, που κρατά από τον 18ο αιώνα και θεωρείται, ότι φέρνει τύχη.

Μπουγέλωμα.



Στην Πολωνία από την άλλη, το έθιμο προστάζει το μπουγέλωμα των κοριτσιών, από το αγόρια, κάθε Δευτέρα του Πάσχα. Έθιμο, που χρονολογείται από τον 15ο αιώνα


Πηγή φωτογραφιών: Google Images 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Γιάννης Αγγελάκας: Η ροκ περσόνα της Ελληνικής Μουσικής Σκηνής

  thessalonikiguide.gr                                                                                                         Ατόφιες οι σκέψεις του, γίνονταν λέξεις και άφοβα ξεπετάγονταν από τα χείλη του, κάθε φορά που αποφάσιζε να μιλήσει. Έχει σημασία αν κάποιος συμφωνεί ή διαφωνεί μαζί του; Πόσο εύκολο είναι να αντισταθείς στην καθαρή και ατόφια ειλικρίνεια κάποιου; "Μουσικά ανορθόγραφος" μιας και δε ξέρει να διαβάζει ούτε πεντάγραμμο- σύμφωνα με τον ίδιο-   αλλά και αυτοδίδακτος, πιστεύει βαθιά πως: «Όση σχέση έχει η εκκλησία με τη θρησκεία, τόση έχουν και τα ωδεία με την μουσική…». Θα έλεγε κανείς πως είναι ενάντια σε κάθε είδους πολιτικής, θρησκείας, εξουσίας. Είναι ένα είδος αναρχικού, έχει δηλώσει. Ο μόνος κυρίαρχος… η μεγάλη και μοναδική θρησκεία – είναι για εκείνον- η μουσική. «Τη μουσική σου πρέπει να την τιμάς με την ηθική σου και την στάση σου» , είπε κάποτε, σε μια προσπάθεια, να εξηγήσει πως επιβάλλεται- κατά την γνώμη του- στο κοινό το "ελαφρύ&

Γεωργία Βασιλειάδου: Τέσσερις εμβληματικές ταινίες της καριέρας της

Γράφει η Παναγιώτα Απέργη, Έχοντας μείνει γνωστή για τους πολύ χαρακτηριστικούς ρόλους που έχει ενσαρκώσει, η Γεωργία Βασιλειάδου υπήρξε μια από τις πιο αγαπημένες κωμικές ηθοποιούς, η οποία σημάδεψε τον ελληνικό κινηματογράφο με το αστείρευτο ταλέντο της. Άλλοτε Μαρίνα, άλλοτε Ευτυχία, άλλοτε Καλλιόπη κι άλλοτε Αριστέα, η Γεωργία Βασιλειάδου προκαλούσε, πάντα, άφθονο γέλιο στους θεατές με τις μνημειώδεις ατάκες της. Ας θυμηθούμε τέσσερις από τις πιο χαρακτηριστικές της εμφανίσεις που άφησαν εποχή. «Η θεία απ’το Σικάγο» Με την επιστροφή της από τις Η.Π.Α. η Καλλιόπη (Γεωργία Βασιλειάδου) αναλαμβάνει να εκσυγχρονίσει το σπίτι του αυστηρού απόστρατου αξιωματικού αδελφού της, Χαρίλαου, (Ορέστης Μακρής) και να παντρέψει τις ανιψιές της, χάρη σε ένα ευφάνταστο, αν και ριψοκίνδυνο, τέχνασμα. Η ταινία προβλήθηκε για πρώτη φορά το 1957 και σημείωσε σχεδόν αμέσως μεγάλη επιτυχία. Το σενάριο και τη σκηνοθεσία είχε αναλάβει ο Αλέκος Σακελλάριος και η ταινία προέ

Καίτη Πάνου: Η «φινετσάτη» ντάμα του Ελληνικού Κινηματογράφου

Γράφει η Έλλη Δήμου, Από «ενζενί» (ηθοποιός που παίζει τον ρόλο της απλοϊκής και αθώας νέας) σε «φινετσάτη» ντάμα η Καίτη Πάνου άφησε το δικό της στίγμα, στον Ελληνικό Κινηματογράφο. Γεννημένη στις 28 Αυγούστου του 1927 , ήρθε στην Ελλάδα πολύ μικρή , από τον Πύργο Βουλγαρίας. Όντας σε τρυφερή ακόμη   ηλικία, είχε καταλάβει ποιο επάγγελμα αγαπούσε. Συμμετείχε σε σχολικές παραστάσεις και εμφανίστηκε στο παιδικό θέατρο της Αντιγόνης Μεταξά.   Έφερε τον τίτλο του «παιδιού θαύματος». Η επίσημη πρώτη στον Κινηματογράφο για την Πάνου, έγινε σε ηλικία 16 ετών- το 1943 - στην ταινία «Η φωνή της καρδιάς» . Η «πρώτη της φορά» συν έπεσε με την –επίσης- παρθενική εμφάνιση του Δημήτρη Χόρν αλλά και της «Φίνος Φίλμ». Η ταινία «Η φωνή της καρδιάς» είναι η πρώτη της «Φίνος Φίλμ. Ωστόσο αποτελεί συμπαραγωγή με τον Γιώργο Καβουκίδη. Φημολογείται πως ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος του έργου-Δημήτρης Ιωαννόπουλος- είχε ερωτευτεί τη νεαρή ηθοποιό και παραλίγο να