Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Κορονοϊός VS Κοινωνική ζωή



  ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ….ΑΥΤΉ Η ΜΆΣΤΙΓΑ.


Γράφει η Έλλη Δήμου,

Ο νέος κορονοϊός ( COVID-19) πλήττει τον πλανήτη από τα μέσα του Δεκεμβρίου. Ξεκίνησε από μία πόλη της Κίνας (Ουχάν) και βαθμιδόν εξαπλώθηκε απ’ άκρη σ΄ άκρη.


ΜΙΑ ΜΙΚΡΉ ΑΝΑΔΡΟΜΉ.

Κάπου στις αρχές του Ιανουαρίου άρθρα κάνανε λόγο για μια «μυστηριώδης πνευμονία», η οποία έπληττε τη Κεντρική Κίνα, με σχεδόν 50 ασθενείς έως τότε. Στις 8/1/20  ο ΠΟΥ (ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΥΓΕΙΑΣ) ανακοίνωσε, ότι ένας νέος κορονοϊός-ενδέχεται-να ευθύνεται για την πανδημία που εμφανίστηκε στην πόλη Ουχάν. Αρχικά ο ιός δε θεωρήθηκε εξίσου θανατηφόρος με τον SARS-μία παλαιότερη πανδημία. Επίσης θεωρήθηκε, ότι δε μεταδίδεται γρήγορα. 

Εικασίες πως ο ιός προέρχεται από ζώα και ίσως δε μεταφέρεται από άνθρωπο σε άνθρωπο, κάνανε τον γύρο του διαδικτύου. Αποτέλεσμα ήτανε ταξίδια, πτήσεις, εκδρομές να συνεχιστούν κανονικά και με το νόμο, οδηγώντας έτσι την κατάσταση, στην σημερινή της μορφή.

ΤΟ ΣΗΜΕΡΑ.

Λίγο η αμέλεια των αρχών, λίγο των κρατών και λίγο των πολίτων, έφτασε ο κορονοϊός να ευθύνεται, για πάνω από 11.000 θανάτους, με τουλάχιστον 250.000 κρούσματα παγκοσμίως, και συνεχίζει. Τα συστήματα υγείας των χωρών αναστενάζουν και οι άνθρωποι, που τα στελεχώνουν, κραυγάζουν: ΜΕΙΝΕΤΕ ΣΠΙΤΙ, μια προσπάθεια να σπάσει η αλυσίδα μετάδοσης.


ΤΙ ΕΣΤΙ ΤΕΛΙΚΑ ΤΟ «ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ» ;

Μένουμε σπίτι θα πει …ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙΑποφεύγουμε τις εξόδους-παρά μόνο για ψώνια πρώτης ανάγκης-(εάν δε παρουσιάζουμε απολύτως κανένα σύμπτωμα ή δεν αμφιβάλουμε για το αν είμαστε φορείς), ή επίσκεψη σε νοσοκομείο αναφοράς (νοσοκομεία που έχουν αναλάβει την αντιμετώπιση κρουσμάτων κορονοϊού)  λόγω σοβαρών συμπτωμάτων, όπως υψηλός πυρετός και δυσκολία στην αναπνοή.

ΠΩΣ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ Ο ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΜΑΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ;

Σε μια πρώτη και γρήγορη ανάγνωση-θα έλεγε κανείς-πως την έχει εκμηδενίσει.

Ένα μεγάλο σύνολο επαγγελμάτων έχει αναστείλει την εργασία του, μαθητές και σπουδαστές έχουν "παγώσει" τη φοίτηση τους, κρατικές και δημόσιες υπηρεσίες υπολειτουργούν. Οι απανταχού πολίτες έχουν υποχρεωθεί σε κατ’ οίκον καραντίνα. 

Εκ των πραγμάτων δηλαδή, καμία κοινωνική δραστηριότητα δε μπορεί να πραγματοποιηθεί από κοινού με τις κοινωνικές επαφές,λόγου χάριν, παρέα με φίλους, βόλτες, εκδρομές.

ΕΧΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΕΚΜΗΔΕΝΙΣΤΕΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΜΑΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ;

Αποκλεισμένο από τις "κλασσικές" κοινωνικές δραστηριότητες το κοινό, διέφυγε στο "συνήθη ύποπτο" το Internet

Με σημαία τους το χιούμορ οι χρήστες του διαδικτύου, φτιάχνουν ευφυέστατα στιχάκια για τον κορονοϊό. Δημιουργούνε σατιρικές φωτογραφίες (τα λεγόμενα memes), συνθέτουν ή διασκευάζουν τραγούδια για τον ιό και φυσικά τα γνωστά «challenges» ή στα ελληνικά «προκλήσεις» (στις οποίες προκαλεί ο ένας χρήστης τον άλλον να φέρει σε πέρας μια αποστολή βιντεοσκοπώντας  την προσπάθεια και δημοσιεύοντας την)έχουν πάρει φωτιά.

Στην πιο σοβαρή έκφανση του από την άλλη, η ανταλλαγή απόψεων, οι συζητήσεις, οι διαφωνίες και οι έρευνες, δεν λείπουν από τις πλατφόρμες. Στοιχεία, δηλαδή, που συνθέτουν  και την «real-life» κοινωνική μας δραστηριότητα.

Τέλος, μέσω της επιρροής και της εμβέλειας που διαθέτει το Internet, επέδειξε πάνω από μία φορά την περίοδο αυτή, ότι μπορεί να ενώσει τον κόσμο για καλό σκοπό. Όταν οργανωμένα πολίτες βγήκαν στα μπαλκόνια τους για να χειροκροτήσουν νοσηλευτές και ιατρούς , καθώς και εργαζόμενους σε καταστήματα ειδών πρώτης ανάγκης (λ.χ. φαρμακεία) , που τις δύσκολες αυτές στιγμές εργάζονται-ακόμη και παραπάνω από το κανονικό-για να εξυπηρετήσουν το κοινό.

Δικαιολογημένα λοιπόν, οδηγείται κανείς στο συμπέρασμα πως η κοινωνική μας ζωή δεν έχει εκμηδενιστεί, αλλά χάρη στο χιούμορ, την αισιοδοξία και την δημιουργικότητα του ανθρώπινου είδους, έχει απλώς αλλάξει μορφή.

ΠΟΙΟ ΕΊΝΑΙ ΤΟ ΜΈΛΛΟΝ;

Κανείς δε μπορεί να απαντήσει με ασφάλεια στην ερώτηση αυτή. Το μόνο σίγουρο είναι, ότι ακολουθούμε πιστά τις οδηγίες των ειδικών, διατηρούμε το χιούμορ μας, μένουμε αισιόδοξοι, μένουμε δημιουργικοί, ΜΈΝΟΥΜΕ ΣΠΊΤΙ .  Αύριο ξημερώνει μια καινούργια μέρα. 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Γιάννης Αγγελάκας: Η ροκ περσόνα της Ελληνικής Μουσικής Σκηνής

  thessalonikiguide.gr                                                                                                         Ατόφιες οι σκέψεις του, γίνονταν λέξεις και άφοβα ξεπετάγονταν από τα χείλη του, κάθε φορά που αποφάσιζε να μιλήσει. Έχει σημασία αν κάποιος συμφωνεί ή διαφωνεί μαζί του; Πόσο εύκολο είναι να αντισταθείς στην καθαρή και ατόφια ειλικρίνεια κάποιου; "Μουσικά ανορθόγραφος" μιας και δε ξέρει να διαβάζει ούτε πεντάγραμμο- σύμφωνα με τον ίδιο-   αλλά και αυτοδίδακτος, πιστεύει βαθιά πως: «Όση σχέση έχει η εκκλησία με τη θρησκεία, τόση έχουν και τα ωδεία με την μουσική…». Θα έλεγε κανείς πως είναι ενάντια σε κάθε είδους πολιτικής, θρησκείας, εξουσίας. Είναι ένα είδος αναρχικού, έχει δηλώσει. Ο μόνος κυρίαρχος… η μεγάλη και μοναδική θρησκεία – είναι για εκείνον- η μουσική. «Τη μουσική σου πρέπει να την τιμάς με την ηθική σου και την στάση σου» , είπε κάποτε, σε μια προσπάθεια, να εξηγήσει πως επιβάλλεται- κατά την γνώμη του- στο κοινό το "ελαφρύ&

Γεωργία Βασιλειάδου: Τέσσερις εμβληματικές ταινίες της καριέρας της

Γράφει η Παναγιώτα Απέργη, Έχοντας μείνει γνωστή για τους πολύ χαρακτηριστικούς ρόλους που έχει ενσαρκώσει, η Γεωργία Βασιλειάδου υπήρξε μια από τις πιο αγαπημένες κωμικές ηθοποιούς, η οποία σημάδεψε τον ελληνικό κινηματογράφο με το αστείρευτο ταλέντο της. Άλλοτε Μαρίνα, άλλοτε Ευτυχία, άλλοτε Καλλιόπη κι άλλοτε Αριστέα, η Γεωργία Βασιλειάδου προκαλούσε, πάντα, άφθονο γέλιο στους θεατές με τις μνημειώδεις ατάκες της. Ας θυμηθούμε τέσσερις από τις πιο χαρακτηριστικές της εμφανίσεις που άφησαν εποχή. «Η θεία απ’το Σικάγο» Με την επιστροφή της από τις Η.Π.Α. η Καλλιόπη (Γεωργία Βασιλειάδου) αναλαμβάνει να εκσυγχρονίσει το σπίτι του αυστηρού απόστρατου αξιωματικού αδελφού της, Χαρίλαου, (Ορέστης Μακρής) και να παντρέψει τις ανιψιές της, χάρη σε ένα ευφάνταστο, αν και ριψοκίνδυνο, τέχνασμα. Η ταινία προβλήθηκε για πρώτη φορά το 1957 και σημείωσε σχεδόν αμέσως μεγάλη επιτυχία. Το σενάριο και τη σκηνοθεσία είχε αναλάβει ο Αλέκος Σακελλάριος και η ταινία προέ

Καίτη Πάνου: Η «φινετσάτη» ντάμα του Ελληνικού Κινηματογράφου

Γράφει η Έλλη Δήμου, Από «ενζενί» (ηθοποιός που παίζει τον ρόλο της απλοϊκής και αθώας νέας) σε «φινετσάτη» ντάμα η Καίτη Πάνου άφησε το δικό της στίγμα, στον Ελληνικό Κινηματογράφο. Γεννημένη στις 28 Αυγούστου του 1927 , ήρθε στην Ελλάδα πολύ μικρή , από τον Πύργο Βουλγαρίας. Όντας σε τρυφερή ακόμη   ηλικία, είχε καταλάβει ποιο επάγγελμα αγαπούσε. Συμμετείχε σε σχολικές παραστάσεις και εμφανίστηκε στο παιδικό θέατρο της Αντιγόνης Μεταξά.   Έφερε τον τίτλο του «παιδιού θαύματος». Η επίσημη πρώτη στον Κινηματογράφο για την Πάνου, έγινε σε ηλικία 16 ετών- το 1943 - στην ταινία «Η φωνή της καρδιάς» . Η «πρώτη της φορά» συν έπεσε με την –επίσης- παρθενική εμφάνιση του Δημήτρη Χόρν αλλά και της «Φίνος Φίλμ». Η ταινία «Η φωνή της καρδιάς» είναι η πρώτη της «Φίνος Φίλμ. Ωστόσο αποτελεί συμπαραγωγή με τον Γιώργο Καβουκίδη. Φημολογείται πως ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος του έργου-Δημήτρης Ιωαννόπουλος- είχε ερωτευτεί τη νεαρή ηθοποιό και παραλίγο να