Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο εθισμός στις δυσάρεστες ειδήσεις







Γράφει η Έλλη Δήμου,

Είναι αποδεδειγμένο  πως τα δυσάρεστα νέα «πουλάνε» περισσότερο.

Οι σκαλέτες των ειδησεογραφικών εκπομπών, εντύπων αλλά και sites δημιουργούνται με βάση τη ζήτηση του κοινού. Τι παρακολουθεί -δηλαδή- τι αναζητά στο ίντερνετ κλπ. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν, ότι μεγάλο μέρος του περιεχομένου τους, εάν όχι το μεγαλύτερο, απαρτίζεται από δυσάρεστες ειδήσεις και γεγονότα, με τα ευχάριστα να είναι οι ουραγοί της ενημέρωσης.

Γιατί μεγάλο ποσοστό του κοινού προτιμά να ακούει θλιβερές ειδήσεις;

Στην πραγματικότητα αυτό δεν γίνεται ηθελημένα αλλά υποσυνείδητα. Γυρνώντας σπίτι, από μια δύσκολη και πιεστική μέρα, με άγχος πάντα για την επόμενη και το τι πρόκειται να ξημερώσει, ταυτίζεται πιο εύκολα ο κόσμος με κάτι λυπητερό που συνέβη εκεί έξω. Ίσως ως «μηχανισμός άμυνας» απέναντι στις προσωπικές του δυσκολίες, ώστε να πει «υπάρχουν και χειρότερα».

Σε μία δεύτερη και πιο σκληρή ανάγνωση, για κάποιους είναι ανακουφιστικό. Η αποτυχία κάποιου συνανθρώπου, απαλύνει τον  πόνο της προσωπικής τους αποτυχίας. Με τον τρόπο αυτό παρηγορούν τον εαυτό τους.

Στην συνέχεια έρχεται η επιβεβαίωση. Έχοντας την άποψη, πως όλα πάνε στραβά, τίποτα δεν είναι όπως θα έπρεπε.. κυνηγούν το δυσάρεστο. Έτσι καταφέρνουν να κρατάνε «ζωντανό» το επιχείρημα τους, λαμβάνοντας και την ανάλογη ευχαρίστηση.

Τέλος, υπάρχει και ένα -ας ελπίσουμε- μικρό ποσοστό, που είναι απλώς χαιρέκακοι ( αυτός που χαίρεται με τον πόνο κάποιου άλλου). Σε αυτό δε χωράει εξήγηση. Άβυσσος η ψυχή …

Ο εθισμός αυτός κοντράρει στα ίσα εθισμούς όπως το αλκοόλ, καθώς έχει να κάνει, άμεσα, με την ψυχολογία του ατόμου. Σίγουρα οι ειδικοί έχουν δρόμο μπροστά τους ακόμη, για την ανάλυση του φαινομένου.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Γιάννης Αγγελάκας: Η ροκ περσόνα της Ελληνικής Μουσικής Σκηνής

  thessalonikiguide.gr                                                                                                         Ατόφιες οι σκέψεις του, γίνονταν λέξεις και άφοβα ξεπετάγονταν από τα χείλη του, κάθε φορά που αποφάσιζε να μιλήσει. Έχει σημασία αν κάποιος συμφωνεί ή διαφωνεί μαζί του; Πόσο εύκολο είναι να αντισταθείς στην καθαρή και ατόφια ειλικρίνεια κάποιου; "Μουσικά ανορθόγραφος" μιας και δε ξέρει να διαβάζει ούτε πεντάγραμμο- σύμφωνα με τον ίδιο-   αλλά και αυτοδίδακτος, πιστεύει βαθιά πως: «Όση σχέση έχει η εκκλησία με τη θρησκεία, τόση έχουν και τα ωδεία με την μουσική…». Θα έλεγε κανείς πως είναι ενάντια σε κάθε είδους πολιτικής, θρησκείας, εξουσίας. Είναι ένα είδος αναρχικού, έχει δηλώσει. Ο μόνος κυρίαρχος… η μεγάλη και μοναδική θρησκεία – είναι για εκείνον- η μουσική. «Τη μουσική σου πρέπει να την τιμάς με την ηθική σου και την στάση σου» , είπε κάποτε, σε μια προσπάθεια, να εξηγήσει πως επιβάλλεται- κατά την γνώμη του- στο κοινό το "ελαφρύ&

Γεωργία Βασιλειάδου: Τέσσερις εμβληματικές ταινίες της καριέρας της

Γράφει η Παναγιώτα Απέργη, Έχοντας μείνει γνωστή για τους πολύ χαρακτηριστικούς ρόλους που έχει ενσαρκώσει, η Γεωργία Βασιλειάδου υπήρξε μια από τις πιο αγαπημένες κωμικές ηθοποιούς, η οποία σημάδεψε τον ελληνικό κινηματογράφο με το αστείρευτο ταλέντο της. Άλλοτε Μαρίνα, άλλοτε Ευτυχία, άλλοτε Καλλιόπη κι άλλοτε Αριστέα, η Γεωργία Βασιλειάδου προκαλούσε, πάντα, άφθονο γέλιο στους θεατές με τις μνημειώδεις ατάκες της. Ας θυμηθούμε τέσσερις από τις πιο χαρακτηριστικές της εμφανίσεις που άφησαν εποχή. «Η θεία απ’το Σικάγο» Με την επιστροφή της από τις Η.Π.Α. η Καλλιόπη (Γεωργία Βασιλειάδου) αναλαμβάνει να εκσυγχρονίσει το σπίτι του αυστηρού απόστρατου αξιωματικού αδελφού της, Χαρίλαου, (Ορέστης Μακρής) και να παντρέψει τις ανιψιές της, χάρη σε ένα ευφάνταστο, αν και ριψοκίνδυνο, τέχνασμα. Η ταινία προβλήθηκε για πρώτη φορά το 1957 και σημείωσε σχεδόν αμέσως μεγάλη επιτυχία. Το σενάριο και τη σκηνοθεσία είχε αναλάβει ο Αλέκος Σακελλάριος και η ταινία προέ

Καίτη Πάνου: Η «φινετσάτη» ντάμα του Ελληνικού Κινηματογράφου

Γράφει η Έλλη Δήμου, Από «ενζενί» (ηθοποιός που παίζει τον ρόλο της απλοϊκής και αθώας νέας) σε «φινετσάτη» ντάμα η Καίτη Πάνου άφησε το δικό της στίγμα, στον Ελληνικό Κινηματογράφο. Γεννημένη στις 28 Αυγούστου του 1927 , ήρθε στην Ελλάδα πολύ μικρή , από τον Πύργο Βουλγαρίας. Όντας σε τρυφερή ακόμη   ηλικία, είχε καταλάβει ποιο επάγγελμα αγαπούσε. Συμμετείχε σε σχολικές παραστάσεις και εμφανίστηκε στο παιδικό θέατρο της Αντιγόνης Μεταξά.   Έφερε τον τίτλο του «παιδιού θαύματος». Η επίσημη πρώτη στον Κινηματογράφο για την Πάνου, έγινε σε ηλικία 16 ετών- το 1943 - στην ταινία «Η φωνή της καρδιάς» . Η «πρώτη της φορά» συν έπεσε με την –επίσης- παρθενική εμφάνιση του Δημήτρη Χόρν αλλά και της «Φίνος Φίλμ». Η ταινία «Η φωνή της καρδιάς» είναι η πρώτη της «Φίνος Φίλμ. Ωστόσο αποτελεί συμπαραγωγή με τον Γιώργο Καβουκίδη. Φημολογείται πως ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος του έργου-Δημήτρης Ιωαννόπουλος- είχε ερωτευτεί τη νεαρή ηθοποιό και παραλίγο να