Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Οι φωτογραφίες είναι η προσωπική μας μηχανή του χρόνου..







Γράφει η Έλλη Δήμου,

Η φωτογραφική μηχανή ανακαλύφθηκε στις αρχές του 18ου αιώνα. Στην αρχή , όπως φαίνεται στην πάρα κάτω λήψη, ήτανε τεράστια και δύσκολη στη χρήση της. Παρ’ όλα αυτά αποτέλεσε την αφετηρία μιας νέας εποχής.

                                         



 Ερχόμενοι στο σήμερα, όπου η φωτογραφία αναγνωρίζεται πια, ως μορφή τέχνης και μέσον επικοινωνίας, η χρήση των μηχανών είναι, σαφώς, ευκολότερη. Το ‘’νόημα’’ όμως παραμένει το ίδιο, Capture the Moment… που λένε και οι φίλοι μας οι Άγγλοι.


Οι φωτογραφίες είναι η προσωπική μας μηχανή του χρόνου..

Μια μόνο λήψη αρκεί, για να «φυλακίσεις τη στιγμή» και να την αναβιώνεις, όποτε το θελήσεις..

Στιγμές, όπως εκείνο το ηλιοβασίλεμα,  που παρακολούθησες νιώθοντας  πως μπορείς να κατακτήσεις όλο τον κόσμο. Κοιτώντας την, νιώθεις και πάλι δυνατός, νιώθεις και πάλι τη σιγή,  πριν το τέλος της μέρας, την ηρεμία….σα να είσαι ξανά εκεί!



 Μια εικόνα είναι αρκετή να σου θυμίσει, γιατί ξεκίνησες..

Όπως αυτή, από τις διακοπές σου, όπου ασταμάτητα έτρεχες να ανακαλύψεις  κάθε σπιθαμή του μέρους που επισκέφτηκες. Το συναίσθημα  της εξερεύνησης, της ανεμελιάς, της ξεκούρασης, της αδρεναλίνης ..συγκινεί και πάλι το σώμα σου, βλέποντας τη φωτογραφία που τράβηξες , προσπαθώντας να φτάσεις στην κορυφή! Τότε είναι που θυμάσαι, γιατί ξεκίνησες.. να δουλεύεις ,να πασχίζεις ..για να μπορέσεις να ανακαλύψεις κάθε σπιθαμή του κόσμου.



  Με μια μάτια μπορεί να σε ταξιδέψει στα ίδια μέρη..

Δε θα χρειαστεί  περισσότερο από ένα δευτερόλεπτο ..για να βρεθείς πάλι εκεί! Εκεί που ο ήλιος χάιδευε όλη μέρα το κορμί σου, εκεί που ο αέρας φύσαγε γύρω από τον λαιμό σου.. Σε εκείνο το νησί που βίωσες έναν καλοκαιρινό έρωτα .. στο καλοκαίρι που θα ήθελες να ξαναζήσεις!




Πίσω στα παιδικά σου χρόνια..

Το πιο αγαπημένο σου ταξίδι θα ναι πάντα, να γυρνάς στην παιδική σου αθωότητα .. τότε που σε ξύπναγε η μαμά , για να προλάβεις το πρώτο κουδούνι του σχολείου. Τότε που η εκδρομή με το σχολείο, ήτανε το πιο σημαντικό σου θέμα. Περίμενες σαν τρελός , να έρθει το λεωφορείο, δε σταμάταγες να μιλάς και να πειράζεις τους φίλους .. και όταν  φτάνατε στο μουσείο  τραβούσες φωτογραφία μέχρι και την είσοδο. Όπως θα έκανε κάθε ενθουσιασμένο, αθώο και χαρούμενο παιδί!



Μην αφήνεις τους γρήγορους ρυθμούς της καθημερινότητας να σε παίρνουν από κάτω. Έχεις τη δική σου μηχανή του χρόνου. Τις φωτογραφίες σου .. όταν νιώθεις πιεσμένος, σε αδιέξοδο ή στεναχωρημένος ..διέφυγε στο φωτογραφικό σου αρχείο και ξανά ζήσε τις πιο ευτυχισμένες σου στιγμές.

«Φυλάκισε της στιγμές σου» και  κράτα τες για πάντα ζωντανές!!


*Ευχαριστώ πολύ, τη φίλη Κατερίνα Χρονάκη , για το  πλούσιο φωτογραφικό υλικό






Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Γιάννης Αγγελάκας: Η ροκ περσόνα της Ελληνικής Μουσικής Σκηνής

  thessalonikiguide.gr                                                                                                         Ατόφιες οι σκέψεις του, γίνονταν λέξεις και άφοβα ξεπετάγονταν από τα χείλη του, κάθε φορά που αποφάσιζε να μιλήσει. Έχει σημασία αν κάποιος συμφωνεί ή διαφωνεί μαζί του; Πόσο εύκολο είναι να αντισταθείς στην καθαρή και ατόφια ειλικρίνεια κάποιου; "Μουσικά ανορθόγραφος" μιας και δε ξέρει να διαβάζει ούτε πεντάγραμμο- σύμφωνα με τον ίδιο-   αλλά και αυτοδίδακτος, πιστεύει βαθιά πως: «Όση σχέση έχει η εκκλησία με τη θρησκεία, τόση έχουν και τα ωδεία με την μουσική…». Θα έλεγε κανείς πως είναι ενάντια σε κάθε είδους πολιτικής, θρησκείας, εξουσίας. Είναι ένα είδος αναρχικού, έχει δηλώσει. Ο μόνος κυρίαρχος… η μεγάλη και μοναδική θρησκεία – είναι για εκείνον- η μουσική. «Τη μουσική σου πρέπει να την τιμάς με την ηθική σου και την στάση σου» , είπε κάποτε, σε μια προσπάθεια, να εξηγήσει πως επιβάλλεται- κατά την γνώμη του- στο κοινό το "ελαφρύ&

Γεωργία Βασιλειάδου: Τέσσερις εμβληματικές ταινίες της καριέρας της

Γράφει η Παναγιώτα Απέργη, Έχοντας μείνει γνωστή για τους πολύ χαρακτηριστικούς ρόλους που έχει ενσαρκώσει, η Γεωργία Βασιλειάδου υπήρξε μια από τις πιο αγαπημένες κωμικές ηθοποιούς, η οποία σημάδεψε τον ελληνικό κινηματογράφο με το αστείρευτο ταλέντο της. Άλλοτε Μαρίνα, άλλοτε Ευτυχία, άλλοτε Καλλιόπη κι άλλοτε Αριστέα, η Γεωργία Βασιλειάδου προκαλούσε, πάντα, άφθονο γέλιο στους θεατές με τις μνημειώδεις ατάκες της. Ας θυμηθούμε τέσσερις από τις πιο χαρακτηριστικές της εμφανίσεις που άφησαν εποχή. «Η θεία απ’το Σικάγο» Με την επιστροφή της από τις Η.Π.Α. η Καλλιόπη (Γεωργία Βασιλειάδου) αναλαμβάνει να εκσυγχρονίσει το σπίτι του αυστηρού απόστρατου αξιωματικού αδελφού της, Χαρίλαου, (Ορέστης Μακρής) και να παντρέψει τις ανιψιές της, χάρη σε ένα ευφάνταστο, αν και ριψοκίνδυνο, τέχνασμα. Η ταινία προβλήθηκε για πρώτη φορά το 1957 και σημείωσε σχεδόν αμέσως μεγάλη επιτυχία. Το σενάριο και τη σκηνοθεσία είχε αναλάβει ο Αλέκος Σακελλάριος και η ταινία προέ

Καίτη Πάνου: Η «φινετσάτη» ντάμα του Ελληνικού Κινηματογράφου

Γράφει η Έλλη Δήμου, Από «ενζενί» (ηθοποιός που παίζει τον ρόλο της απλοϊκής και αθώας νέας) σε «φινετσάτη» ντάμα η Καίτη Πάνου άφησε το δικό της στίγμα, στον Ελληνικό Κινηματογράφο. Γεννημένη στις 28 Αυγούστου του 1927 , ήρθε στην Ελλάδα πολύ μικρή , από τον Πύργο Βουλγαρίας. Όντας σε τρυφερή ακόμη   ηλικία, είχε καταλάβει ποιο επάγγελμα αγαπούσε. Συμμετείχε σε σχολικές παραστάσεις και εμφανίστηκε στο παιδικό θέατρο της Αντιγόνης Μεταξά.   Έφερε τον τίτλο του «παιδιού θαύματος». Η επίσημη πρώτη στον Κινηματογράφο για την Πάνου, έγινε σε ηλικία 16 ετών- το 1943 - στην ταινία «Η φωνή της καρδιάς» . Η «πρώτη της φορά» συν έπεσε με την –επίσης- παρθενική εμφάνιση του Δημήτρη Χόρν αλλά και της «Φίνος Φίλμ». Η ταινία «Η φωνή της καρδιάς» είναι η πρώτη της «Φίνος Φίλμ. Ωστόσο αποτελεί συμπαραγωγή με τον Γιώργο Καβουκίδη. Φημολογείται πως ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος του έργου-Δημήτρης Ιωαννόπουλος- είχε ερωτευτεί τη νεαρή ηθοποιό και παραλίγο να