Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ποιος ήταν ο Λουκιανός Κηλαηδόνης;







Γράφει η Έλλη Δήμου,

Έστω ότι .. «η καραντίνα λόγω κορονοϊού», είναι μια τηλεοπτική σειρά. Το τραγούδι των τίτλων της, θα ήταν η διασκευή του τραγουδιού «θα κάτσω σπίτι», του Λουκιανού Κηλαηδόνη.

Ποιος  ήταν, όμως, ο Κηλαηδόνης;

Η ιστορία του ξεκινάει, στις 15 Ιουλίου του 1943, στην Κυψέλη.
Στη σχολική του ηλικία ήταν  ο ορισμός του σκασιαρχείου, του μπελά. Άλλαξε τέσσερα σχολεία και κατέληξε σε ένα  ιδιωτικό, όπου «ο πελάτης είχε πάντα δίκαιο», και έτσι, πήρε το απολυτήριο του.

Έπειτα από δύο αποτυχημένες προσπάθειες, κατάφερε να εισαχθεί στην Αρχιτεκτονική σχολή , στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Έμεινε τέσσερα χρόνια εκεί και μετά γύρισε στην Αθήνα, από όπου και πήρε το πτυχίο του. Γρήγορα κατάλαβε, όμως, πως αυτό δεν είναι κάτι  που του ταιριάζει, και έτσι το παράτησε.

«Καθότι άνεργος, πια, ξεκίνησα να γράφω μουσικές» είχε δηλώσει ο ίδιος σε συνέντευξη του. Βέβαια, αυτό δεν προέκυψε τυχαία. Από την ηλικία των πέντε, άρχισε να μαθαίνει πιάνο.  Πιο ενεργά στη μουσική μπήκε, «υπερασπιζόμενος ένα ψέμα» είχε σημειώσει."Έκλεψε" ένα τραγούδι, από έναν μακρινό του ξάδερφο. Το παρουσίασε σα δικό του. Έτσι για να υπερασπιστεί τα λεγόμενα του, ότι μπορεί δηλαδή να δημιουργήσει ένα τραγούδι, άρχισε να γράφει.

Το 1970, λοιπόν, η ζωή του παίρνει άλλη τροχιά. Ξεκινά να ασχολείται, επαγγελματικά πλέον, με τη μουσική.

Από πολύ νωρίς καταστάλαξε, πως ήθελε να ακολουθήσει το δικό του δρόμο, μέσα σε αυτό το χώρο, αποφεύγοντας δουλειές, που δεν τον γέμιζαν. Από την αρχή μέχρι και το τέλος υπηρέτησε το δικό του είδος. Σύμφωνα με εκείνον, η πορεία του χωρίζεται σε δύο περιόδους. Την 1η , από το 1970 μέχρι το 1978, όπου δούλευε κυρίως με στίχους συνεργατών και την 2η , από το 1978 και μετά , που άρχισε να γράφει τους δικούς του στίχους.

Οι στίχοι του ήτανε, πιο προσωπικοί. Μιλούσαν για πράγματα που έχουν συμβεί στη ζωή του. Άφηνε αυτά , που τον ακουμπούσαν, να ‘’κατασταλάξουν’’ μέσα του, και έπειτα έγραφε γι’ αυτά.

Όσον αφορά την προσωπική του ζωή, ήταν παντρεμένος με την ηθοποιό Άννα Βαγενά, με την οποία απέκτησαν δύο κόρες. Από κοινού δημιούργησαν το 1999, τη δική τους μουσική σκηνή , το «Μεταξουργείο»

10 από τα τραγούδια του:

1.     Το Πάρτι

2.     Ο Ύμνος των Μαύρων Σκυλιών

3.     Ένα Φιλάκι είναι Λίγο

4.     Θα Κάτσω Σπίτι

5.     Είμαι Ένας Φτωχός και Μόνος Καουμπόι

6.     Τα Θερινά Σινεμά

7.     Ο Μικρός Ήρωας

8.     Πού Βαδίζουμε Κύριοι

9.     Ένα γουρούνι λιγότερο

10.                        Κάπου την Έχουμε Πατήσει





Το πάρτι στη Βουλιαγμένη

Ιδιαίτερη μνεία απαιτεί η πρώτη μεγάλης κλίμακας συναυλία του, το περίφημο Πάρτι στη Βουλιαγμένη, που έγινε στις 25 Ιουλίου του 1983 και που συγκέντρωσε πάνω από 70.000 άτομα (άλλες εκτιμήσεις ανεβάζουν τον αριθμό στις 100.000). Στο πάρτι αυτό εμφανίστηκαν διαδοχικά ο Διονύσης Σαββόπουλος, η Μαργαρίτα Ζορμπαλά, ο Βαγγέλης Γερμανός, ο Γιώργος Νταλάρας, η Αφροδίτη Μάνου και η Μαντώ, αποβιβαζόμενοι με ταχύπλοα στην πλωτή εξέδρα. Σε μια εποχή που ο όρος beach party δεν ήταν ιδιαίτερα γνωστός, αυτό το πάρτι κατάφερε να δημιουργήσει το αδιαχώρητο σε όλη την παραλιακή λεωφόρο, από τη Βουλιαγμένη μέχρι τη Λεωφόρο Συγγρού. Από πολλούς το Πάρτι στη Βουλιαγμένη θεωρήθηκε το ελληνικό Woodstock και ο Λουκιανός Κηλαηδόνης με αυτήν την εκδήλωση ήταν ο πρώτος καλλιτέχνης που έβγαλε τις συναυλίες από τα γήπεδα και τα θέατρα, σε φυσικούς χώρους.
                                                                                                             (Πηγή: ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ)

Θέατρο

Για δέκα χρόνια έγραφε αποκλειστικά τη μουσική για το «Ελεύθερο Θέατρο» («Ελεύθερη Σκηνή»), με επιλεγμένα κομμάτια να περιλαμβάνονται στο άλμπουμ «Πάμε μαέστρο». Ηταν βασικός συνθέτης των παραστάσεων του «Θεσσαλικού Θεάτρου» της πρώτης περιόδου. Εχει συνεργαστεί με το Εθνικό Θέατρο, με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, με το Λαϊκό Θέατρο του Λ. Τριβιζά, με την παιδική σκηνή της Ξένιας Καλογεροπούλου κλπ.
                                                                                         (Πηγή: ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ)
                                                             





Κινηματογράφος

Εχει γράψει μουσική για τις ταινίες «Οι κυνηγοί» και «Ο θίασος» του Θόδωρου Αγγελόπουλου, «Ελευθέριος Βενιζέλος» του Παντελή Βούλγαρη και «Οι Αθηναίοι» του Βασίλη Αλεξάκη, καθώς και για πολλές τηλεοπτικές εκπομπές.
                                                                                                         (Πηγή: ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ)



Το ταξίδι του Λουκιανού Κηλαηδόνη, τελειώνει στις 7 Φεβρουαρίου του 2017 , εξαιτίας προχωρημένου σταδίου, καρδιακής ανεπάρκειας.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Γιάννης Αγγελάκας: Η ροκ περσόνα της Ελληνικής Μουσικής Σκηνής

  thessalonikiguide.gr                                                                                                         Ατόφιες οι σκέψεις του, γίνονταν λέξεις και άφοβα ξεπετάγονταν από τα χείλη του, κάθε φορά που αποφάσιζε να μιλήσει. Έχει σημασία αν κάποιος συμφωνεί ή διαφωνεί μαζί του; Πόσο εύκολο είναι να αντισταθείς στην καθαρή και ατόφια ειλικρίνεια κάποιου; "Μουσικά ανορθόγραφος" μιας και δε ξέρει να διαβάζει ούτε πεντάγραμμο- σύμφωνα με τον ίδιο-   αλλά και αυτοδίδακτος, πιστεύει βαθιά πως: «Όση σχέση έχει η εκκλησία με τη θρησκεία, τόση έχουν και τα ωδεία με την μουσική…». Θα έλεγε κανείς πως είναι ενάντια σε κάθε είδους πολιτικής, θρησκείας, εξουσίας. Είναι ένα είδος αναρχικού, έχει δηλώσει. Ο μόνος κυρίαρχος… η μεγάλη και μοναδική θρησκεία – είναι για εκείνον- η μουσική. «Τη μουσική σου πρέπει να την τιμάς με την ηθική σου και την στάση σου» , είπε κάποτε, σε μια προσπάθεια, να εξηγήσει πως επιβάλλεται- κατά την γνώμη του- στο κοινό το "ελαφρύ&

Γεωργία Βασιλειάδου: Τέσσερις εμβληματικές ταινίες της καριέρας της

Γράφει η Παναγιώτα Απέργη, Έχοντας μείνει γνωστή για τους πολύ χαρακτηριστικούς ρόλους που έχει ενσαρκώσει, η Γεωργία Βασιλειάδου υπήρξε μια από τις πιο αγαπημένες κωμικές ηθοποιούς, η οποία σημάδεψε τον ελληνικό κινηματογράφο με το αστείρευτο ταλέντο της. Άλλοτε Μαρίνα, άλλοτε Ευτυχία, άλλοτε Καλλιόπη κι άλλοτε Αριστέα, η Γεωργία Βασιλειάδου προκαλούσε, πάντα, άφθονο γέλιο στους θεατές με τις μνημειώδεις ατάκες της. Ας θυμηθούμε τέσσερις από τις πιο χαρακτηριστικές της εμφανίσεις που άφησαν εποχή. «Η θεία απ’το Σικάγο» Με την επιστροφή της από τις Η.Π.Α. η Καλλιόπη (Γεωργία Βασιλειάδου) αναλαμβάνει να εκσυγχρονίσει το σπίτι του αυστηρού απόστρατου αξιωματικού αδελφού της, Χαρίλαου, (Ορέστης Μακρής) και να παντρέψει τις ανιψιές της, χάρη σε ένα ευφάνταστο, αν και ριψοκίνδυνο, τέχνασμα. Η ταινία προβλήθηκε για πρώτη φορά το 1957 και σημείωσε σχεδόν αμέσως μεγάλη επιτυχία. Το σενάριο και τη σκηνοθεσία είχε αναλάβει ο Αλέκος Σακελλάριος και η ταινία προέ

Καίτη Πάνου: Η «φινετσάτη» ντάμα του Ελληνικού Κινηματογράφου

Γράφει η Έλλη Δήμου, Από «ενζενί» (ηθοποιός που παίζει τον ρόλο της απλοϊκής και αθώας νέας) σε «φινετσάτη» ντάμα η Καίτη Πάνου άφησε το δικό της στίγμα, στον Ελληνικό Κινηματογράφο. Γεννημένη στις 28 Αυγούστου του 1927 , ήρθε στην Ελλάδα πολύ μικρή , από τον Πύργο Βουλγαρίας. Όντας σε τρυφερή ακόμη   ηλικία, είχε καταλάβει ποιο επάγγελμα αγαπούσε. Συμμετείχε σε σχολικές παραστάσεις και εμφανίστηκε στο παιδικό θέατρο της Αντιγόνης Μεταξά.   Έφερε τον τίτλο του «παιδιού θαύματος». Η επίσημη πρώτη στον Κινηματογράφο για την Πάνου, έγινε σε ηλικία 16 ετών- το 1943 - στην ταινία «Η φωνή της καρδιάς» . Η «πρώτη της φορά» συν έπεσε με την –επίσης- παρθενική εμφάνιση του Δημήτρη Χόρν αλλά και της «Φίνος Φίλμ». Η ταινία «Η φωνή της καρδιάς» είναι η πρώτη της «Φίνος Φίλμ. Ωστόσο αποτελεί συμπαραγωγή με τον Γιώργο Καβουκίδη. Φημολογείται πως ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος του έργου-Δημήτρης Ιωαννόπουλος- είχε ερωτευτεί τη νεαρή ηθοποιό και παραλίγο να