Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Νατάσα Παπαδοπούλου: Εκπαίδευση VS Κορονοϊός.






Γράφει η Έλλη Δήμου,

Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα, που έχει να αντιμετωπίσει η κυβέρνηση, το διάστημα αυτό, είναι η παύση των μαθημάτων. Το κλείσιμο των σχολείων  ήταν από τις πρώτες ‘’απώλειες’’, λόγω της πανδημίας του Κορονοϊού.

Το γεγονός αυτό, έχει προκαλέσει σύγχυση τόσο στους γονείς, όσο και στους καθηγητές και τους μαθητές. Ερωτήματα όπως : Τι θα απογίνει η σχολική χρονιά; Πότε θα αναπληρωθεί ο χαμένος χρόνος; Ταλανίζουν όλους τους ενδιαφερόμενους.

Από κοινού με τα σχολείο, αναγκάστηκαν σε κλείσιμο και τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια. Οι αίθουσες αδειάσανε και τα φώτα σβήσαν. Ποιο είναι το κλίμα, που επικρατεί στον κλάδο, έχοντας περάσει το πρώτο ‘’μούδιασμα’’ ; Πως αντιμετωπίζουν την παύση των μαθημάτων μαθητές και γονείς; Τι προβλέπεται, για το άμεσο μέλλον;




Μια πιο ξεκάθαρη εικόνα της κατάστασης θα μας βοηθήσει να αποκτήσουμε, η ιδιοκτήτρια του Κέντρου Ξένων Γλωσσών «BIG SCHOOL» , Νατάσα Παπαδοπούλου, η οποία έρχεται καθημερινά σε επικοινωνία με μαθητές και γονείς και βιώνει μαζί τους το άγχος για τις εξελίξεις.





Πότε έκλεισαν τα Φροντιστήρια Ξένων Γλωσσών   και πότε προβλέπεται, μέχρι στιγμής, να ξανά ανοίξουν;

Κλείσανε στις 11 Μαρτίου. Δεν υπάρχει κάτι σίγουρο, σχετικά με το πότε θα ανοίξουμε. Πάντως οι εξεταστικές των πτυχίων έχουν μεταφερθεί για το τέλος Ιουνίου.


Τι μηνύματα λαμβάνετε από τους μαθητές σας; Επιθυμούν να γυρίσουν στα θρανία και τη μάθηση;

Η αλήθεια είναι, πως αρχικά το κλείσιμο των σχολείων προκάλεσε ενθουσιασμό. Οι ανέλπιστες διακοπές, όπως φάνταζαν σε όλα τα παιδιά , τους έκανε να χαρούν πάρα πολύ. Ο ενθουσιασμός έφυγε σύντομα όμως ,ειδικά όταν μπήκαμε κ σε απαγόρευση κυκλοφορίας. Τώρα ανυπομονούν να επιστρέψουμε στην κανονικότητα , υπόσχονται πως δεν θα ξανά γκρινιάξουν και κάνουν όνειρα, για το τι θα κάνουν μόλις λήξει η καραντίνα. Δεν σου κρύβω Έλλη, πως αρκετοί ήταν κι αυτοί που αντιμετώπισαν ψυχολογικά προβλήματα, λόγω του εγκλεισμού ή των οικονομικών προβλημάτων, που αντιμετωπίζει η οικογένεια τους.






Οι γονείς των παιδιών, πως αντιμετώπισαν τις εξελίξεις; Υπήρξε κάτι, που τους απασχόλησε ιδιαίτερα, όσον αφορά την παύση των μαθημάτων;

Κοιτά για όλους μας η κατάσταση είναι πρωτόγνωρη! Οπότε, όπως είναι φυσικό όλοι με ρωτάνε το ίδιο πράγμα. «Τι θα γίνει με τα μαθήματα;» και κυρίως με τις εξετάσεις των παιδιών που είναι στα μεγάλα επίπεδα Lower και Proficiency .


Το οικονομικό κομμάτι, είναι κάτι που τους απασχολεί;

Εννοείται πως τους απασχολεί, όπως όλους μας άλλωστε . Μην ξεχνάς πως αναγκαστήκαμε, να αφήσουμε τις δουλειές μας και τώρα απλά αναμένουμε να δούμε τι μέλλει γενέσθαι!


Πρόκειται να επηρεάσει, κατά την γνώμη σας, τα αποτελέσματα των εξετάσεων, η αποχή από την ενεργό δράση των μαθητών;

Αυτό είναι κάτι που όλοι εμείς οι εκπαιδευτικοί απευχόμαστε (!) Γνωρίζουμε, πως η επιστροφή στα θρανία θα είναι δύσκολη, όμως πιστεύω πως με μεθοδικότητα και υπομονή, θα καταφέρουμε να καλύψουμε τον χαμένο χρόνο .






Έχουνε γίνει κινήσεις να πραγματοποιηθούν διαδικτυακά μαθήματα; Είναι, τελικά, (το διαδίκτυο) ένα εργαλείο, που θα βοηθήσει μαθητές και εκπαιδευτικούς, να καλύψουν το χρόνο που ''χάνεται'' ;

Από την αρχή ήμουν της άποψης πως τα διαδικτυακά μαθήματα δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να αντικαταστήσουν το μάθημα που γίνεται μέσα στην τάξη . Οπότε το ορθότερο είναι να γίνει αναπλήρωση .

 Όταν είδαμε, πως η κατάσταση επιδεινώνεται όμως προτείναμε στους μαθητές μας μια σειρά από Online Activities, την χρήση δυο ηλεκτρικών πλατφορμών, που διαθέτουμε ως Κέντρο και την εξάσκηση μέσω iebook που παρέχουμε εδώ και 10 χρόνια στους μαθητές, μας στην αρχή της χρονιάς. Χρησιμοποιήσαμε το διαδίκτυο για να έχουμε καθημερινή επαφή με τα παιδιά. Τους στέλνω homework και φυσικά τους προτείνω καθημερινά να ακούσουν μουσική ,να δούνε κάποια ταινία ,να διαβάσουν άρθρα και στη συνεχεία να μου γράψουν για αυτά! Ελπίζω να βοηθήσει, μην ξεχνάς πως η κατάσταση που βιώνουμε είναι πρωτόγνωρη, όποτε μόνο υποθέσεις κάνουμε για το αν κάτι είναι καλό η’ όχι !



Υπάρχει ανταπόκριση από τα παιδιά;

Αρχικά, φάνηκε να τους αρέσει η ιδέα του διαδικτυακού μαθήματος. Όμως όσο οι μέρες περνούσαν και εμφανιζόταν προβλήματα, όπως η κακή σύνδεση του Ίντερνετ, ο κακός ήχος (μιας και οι περισσότεροι χρησιμοποιούσαν τα κινητά τους για να συνδεθούν) , άρχισαν λοιπόν να καταλαβαίνουν, πως αυτό σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να αντικαταστήσει το μάθημα στην τάξη! Δεν έλειψαν κι εκείνοι που βρήκαν βαρετό το να κάθεσαι μπροστά από μια οθόνη!

Τέλος, ποια είναι τα tips, που προτείνετε σε μαθητές και γονείς, για την περίοδο αυτή;


Εγώ αλλά και οι συνεργάτες μου, καθηγήτριες των Ιταλικών και Γερμανικών, προτείνουμε:


  • Listen to British -American songs:  


Γράφω και μαθαίνω τους στίχους. Έτσι κάνω και εξάσκηση αλλά και σταματάω να κουνάω αδέξια το στόμα μου κάθε φορά που ακούω το αγαπημένο μου τραγούδι.

  • Watch movies/ΤV SERIES/British-American shows:


Εννοείται χωρίς υπότιτλους! Παρακολουθήστε το Βρετανικό X Factor και δείτε πως κέρδισε ο James Arthur το 2012 με το διάσημο τραγούδι του IMPOSSIBLE. Ξαναδείτε τα αγαπημένα σε όλους μας Φιλαράκια (FRIENDS) ή δείτε κάποια ταινία της αρεσκείας σας. Προτείνω "Ο κύκλος των χαμένων ποιητών (DEAD POETS SOCIETY).

  • READ BOOKS:


 Κατεβάστε από το ίντερνετ με την μορφή ebook και διαβάστε στ' Αγγλικά διάσημα βιβλία. Ξεκινάμε με τι άλλο SHAKESPEARE-A MIDSUMMER NIGHT'S DREAM αλλά και το κλασικό βιβλίο για ερωτευμένους ROMEO AND JULIET.

  • Δημιούργησε γκρουπ στο Messenger και συζήτησε για τα όσα διάβασες, άκουσες, είδες!!



  • Επισκέψου διαδικτυακά κάποια από τα πιο διάσημα Μουσεία του κόσμου.


Για τα Ιταλικά:





 1)VOGUE Codice:VOGUE4YOU

2)VANITYFAIR Codice:VF4YOU Vanity Fair 

  •  www.edilingua.it : Με υλικό για τα βιβλία που χρησιμοποιούμε 






KAI MHN ΞΕΧΝΑΤΕ  #tuttoandròbene <3




Και Γερμανικά φυσικά:

Το Youtube αποτελεί ανεξάντλητη πηγή από γερμανόφωνα κανάλια και podcasts!

 Ιδιαίτερα αγαπημένο είναι αυτό του:


  Όπως επίσης και το: 

  •  DW Deutsche Welle https://www.youtube.com/user/deutschewelle : Όπου πέραν της ενημέρωσης και των ρεπορτάζ του, αποκομίζει κανείς πολλές γνώσεις για τον πολιτισμό και την καθημερινότητα στις γερμανόφωνες χώρες!


 Και για κάτι ακόμη πιο δια δραστικό, υπάρχουν και οι webcams σε διάφορες γερμανόφωνες πόλεις:


Χάρη στις οποίες μπορούμε όλοι να ταξιδέψουμε, από την άνεση του γραφείου μας σε νέα όμορφα μέρη, τα οποία κάποια στιγμή στο μέλλον (μετά τη λήξη της καραντίνας βεβαίως!) ίσως και επιλέξουμε ως τους νέους μας ταξιδιωτικούς προορισμούς!

Τέλος θα μπορούσαμε επίσης να περάσουμε ευχάριστα το χρόνο μας στο σπίτι, ακούγοντας διαδικτυακά γερμανικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς:



 *Με όλα τα τελευταία τραγούδια της γερμανόφωνης αλλά και παγκόσμιας μουσικής σκηνής, εκπομπές, ειδήσεις, θεατρικά, και πολλά άλλα! 



Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά την Νατάσα Παπαδοπούλου, για τον χρόνο που μας αφιέρωσε. Για την πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση, που κάναμε, και η οποία μας βοηθάει, να κατανοήσουμε τις σκέψεις των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων, την περίοδο αυτή. Και φυσικά για τα πολύτιμα  tips, που μας προσέφερε. 

Πηγή φωτογραφιών: Προσωπικό αρχείο Νατάσας Παπαδοπούλου 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Γιάννης Αγγελάκας: Η ροκ περσόνα της Ελληνικής Μουσικής Σκηνής

  thessalonikiguide.gr                                                                                                         Ατόφιες οι σκέψεις του, γίνονταν λέξεις και άφοβα ξεπετάγονταν από τα χείλη του, κάθε φορά που αποφάσιζε να μιλήσει. Έχει σημασία αν κάποιος συμφωνεί ή διαφωνεί μαζί του; Πόσο εύκολο είναι να αντισταθείς στην καθαρή και ατόφια ειλικρίνεια κάποιου; "Μουσικά ανορθόγραφος" μιας και δε ξέρει να διαβάζει ούτε πεντάγραμμο- σύμφωνα με τον ίδιο-   αλλά και αυτοδίδακτος, πιστεύει βαθιά πως: «Όση σχέση έχει η εκκλησία με τη θρησκεία, τόση έχουν και τα ωδεία με την μουσική…». Θα έλεγε κανείς πως είναι ενάντια σε κάθε είδους πολιτικής, θρησκείας, εξουσίας. Είναι ένα είδος αναρχικού, έχει δηλώσει. Ο...

Καίτη Πάνου: Η «φινετσάτη» ντάμα του Ελληνικού Κινηματογράφου

Γράφει η Έλλη Δήμου, Από «ενζενί» (ηθοποιός που παίζει τον ρόλο της απλοϊκής και αθώας νέας) σε «φινετσάτη» ντάμα η Καίτη Πάνου άφησε το δικό της στίγμα, στον Ελληνικό Κινηματογράφο. Γεννημένη στις 28 Αυγούστου του 1927 , ήρθε στην Ελλάδα πολύ μικρή , από τον Πύργο Βουλγαρίας. Όντας σε τρυφερή ακόμη   ηλικία, είχε καταλάβει ποιο επάγγελμα αγαπούσε. Συμμετείχε σε σχολικές παραστάσεις και εμφανίστηκε στο παιδικό θέατρο της Αντιγόνης Μεταξά.   Έφερε τον τίτλο του «παιδιού θαύματος». Η επίσημη πρώτη στον Κινηματογράφο για την Πάνου, έγινε σε ηλικία 16 ετών- το 1943 - στην ταινία «Η φωνή της καρδιάς» . Η «πρώτη της φορά» συν έπεσε με την –επίσης- παρθενική εμφάνιση του Δημήτρη Χόρν αλλά και της «Φίνος Φίλμ». Η ταινία «Η φωνή της καρδιάς» είναι η πρώτη της «Φίνος Φίλμ. Ωστόσο αποτελεί συμπαραγωγή με τον Γιώργο Καβουκίδη. Φημολογείται πως ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος του έργου-Δημήτρης Ιωαννόπουλος- είχε ερωτευτεί τη νεαρή ηθοποιό και παρ...

Γεωργία Βασιλειάδου: Τέσσερις εμβληματικές ταινίες της καριέρας της

Γράφει η Παναγιώτα Απέργη, Έχοντας μείνει γνωστή για τους πολύ χαρακτηριστικούς ρόλους που έχει ενσαρκώσει, η Γεωργία Βασιλειάδου υπήρξε μια από τις πιο αγαπημένες κωμικές ηθοποιούς, η οποία σημάδεψε τον ελληνικό κινηματογράφο με το αστείρευτο ταλέντο της. Άλλοτε Μαρίνα, άλλοτε Ευτυχία, άλλοτε Καλλιόπη κι άλλοτε Αριστέα, η Γεωργία Βασιλειάδου προκαλούσε, πάντα, άφθονο γέλιο στους θεατές με τις μνημειώδεις ατάκες της. Ας θυμηθούμε τέσσερις από τις πιο χαρακτηριστικές της εμφανίσεις που άφησαν εποχή. «Η θεία απ’το Σικάγο» Με την επιστροφή της από τις Η.Π.Α. η Καλλιόπη (Γεωργία Βασιλειάδου) αναλαμβάνει να εκσυγχρονίσει το σπίτι του αυστηρού απόστρατου αξιωματικού αδελφού της, Χαρίλαου, (Ορέστης Μακρής) και να παντρέψει τις ανιψιές της, χάρη σε ένα ευφάνταστο, αν και ριψοκίνδυνο, τέχνασμα. Η ταινία προβλήθηκε για πρώτη φορά το 1957 και σημείωσε σχεδόν αμέσως μεγάλη επιτυχία. Το σενάριο και τη σκηνοθεσία είχε αναλάβει ο Αλέκος Σακελλάριος και η ταινία προέ...